فساد در دستگاه‌های اجرایی به مراتب قبیح‌تر است
کد خبر: 4058133
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

فساد در دستگاه‌های اجرایی به مراتب قبیح‌تر است

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به امکان وجود فساد در دستگاه‌های اجرایی، گفت: فساد در همه ابعاد بد است ولی اگر این فساد در دستگاه قضایی و اجرایی، متوجه مسئولان و مدیران باشد به مراتب قبیح‌تر است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان شامگاه روز گذشته، 28 اردیبهشت ماه در همایش سالیانه بسیج حقوق‌دانان استان همزمان با برگزاری همایش فراخوان مقاله با موضوعات «ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم انقلاب و نقش بسیج در فسادستیزی» و «ابعاد حقوقی ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد، راه رسیدن به مدینه فاضله و تحقق عدالت است.

وی با اشاره به تفاوت حکومت ایران در مقایسه با سایر کشورها، افزود: در ایران نگاه فکری بسیجی در دایره حکومت حاکم است و برخلاف کشورهای دیگر که به مردم نگاهی سیاسی و حزبی دارند، در ایران نگاه حکومت مبتنی بر فقه اسلامی است و آحاد جمعیت در برابر حکومت یکسان هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بحث مبارزه با فساد تبیین شده و این مبارزه نیازمند فراهم کردن بستر و اصلاح قانون است، تصریح کرد: در اجرای این بیانیه لازم است همه قوای مرتبط در پیاده‌سازی اهتمام ورزند و به صورت جهادی اقدام کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در ادامه با اشاره به یکی از فعالیت‌های بسیج حقوق‌دانان در سال گذشته، ادامه داد: در پایان سال گذشته با اهدای بیش از ۳ میلیارد تومان توسط اعضای بسیج حقوق‌دانان، تعداد قابل توجهی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند.

وی در همین خصوص بیان کرد: بسیج حقوق‌دانان استان زنجان توانست رتبه برتر کشوری را در رقابت با سایر استان‌ها کسب کند که امیدواریم اجر الهی شامل این افراد شود.

صادقی‌نیارکی همچنین گریزی به ابعاد حقوقی پرونده ترور شهید حاج قاسم سلیمانی زد و خاطرنشان کرد: این پرونده در دو شعبه در دست رسیدگی بوده و نقش برجسته بسیج حقوق‌دانان در به ثمر رسیدن این پرونده با ابعاد پیچیده حقوقی در مرحله جلب دادرسی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به فواید تشکیل گروه جهادی سازش، گفت: این گروه جهادی در آزادی زندانیان نقش پررنگی ایفا کرده و استان زنجان در بخش گروه سازش توانسته رتبه نخست کشوری را با اختلاف زیاد نسبت به سایر استان‌ها کسب کند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در ادامه با اشاره به امکان وجود فساد در دستگاه‌های اجرایی، گفت: فساد در همه ابعاد بد است ولی اگر این فساد در دستگاه قضایی و اجرایی، متوجه مسئولان و مدیران باشد، به مراتب قبیح‌تر است، لذا باید مجازات فساد در این دستگاه‌ها بیش از سایر اقشار جامعه باشد، زیرا مدیران و مسئولان دستگاه قضایی و اجرایی الگوی آحاد جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha