عظمت انقلاب اسلامی در ایام حج تبیین شود
کد خبر: 4054881
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی:

عظمت انقلاب اسلامی در ایام حج تبیین شود

آیت‌الله العظمی نوری همدانی، تبیین و نمایش عظمت انقلاب اسلامی در موسم حج را خواستار شد.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه، ظهر امروز پنجشنبه، در دیدار سرپرست حجاج ایرانی، با تبیین اهمیت اجتماعات در اسلام گفت: اسلام عرصه‌های مختلفی برای تشکیل اجتماعات بر اساس محور توحید و شناساندن معارف الهی و بیان مسائل جامعه اسلامی فراهم کرده است.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ابعاد مختلف اجتماعات در اسلام افزود: بیان مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل آن و آگاه نمودن مردم نسبت به مسائل روز در این اجتماعات سبب پر رنگ شدن نقش این اجتماعات در اسلام شده است.

ایشان با بیان اهمیت حج ابراهیمی در زمان کنونی ادامه داد: ویژگی مهم حج این است که در زمان معین، اجتماع جهانی مسلمین تحت عنوان حج جمع شوند و با ایجاد وحدت و همدلی به بیان مسائل و مشکلات مرتبط به جهان اسلام بپردازند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با برجسته خواندن نقش علما و اندیشمندن جهان اسلام در رفع مشکلات و نابسامانی‌های کنونی ملت‌های مسلمان اظهار کرد: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی و آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

ایشان به فتنه انگیزی دشمنان اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد؛ از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علما در این اجتماع باشد.

این مرجع تقلید جهان تشیع تصریح کرد: باید تمام سعی خود را در خدمات رسانی بکار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گزارشی از آخرین وضعیت حج سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha