همه امت اسلامی دغدغه آزادی قدس شریف را دارند
کد خبر: 4053141
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷

همه امت اسلامی دغدغه آزادی قدس شریف را دارند

استاندار گیلان حضور پر شور مردم همیشه در صحنه و آگاه در مراسم روز جهانی قدس را فریاد حمایت از ملت رنج‌دیده و مظلوم فلسطین دانست و گفت: همه امت اسلامی، دغدغه آزادی قدس شریف را دارند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز، 7 اردیبهشت در جلسه ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد؛ با قدردانی از حضور معنوی و پرشور مردم در مساجد و حسینیه‌ها طی لیالی قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل تحت عنوان روز جهانی قدس اشاره و اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب این نظام را به نحوی بنیان نهادند که همواره مستحکم است و آینده را به خوبی پیش‌بینی کردند.

وی بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رو به زوال بودن رژیم صهیونیستی را براساس آرمان‌ها و فرمایشات امام خمینی(ره) دانست و گفت: رهبر فرزانه انقلاب به دنیای اسلام، آموزه‌های دینی و تاریخی و نیز استکبار جهانی نگاه هوشمندانه‌ای دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در صدر اسلام پیامبر اعظم(ص) از در صلح با یهودیان وارد شدند اما آنان برای ترور ایشان و دست‌درازی به نوامیس مسلمانان توطئه چینی کردند، افزود: رسول اکرم(ص) در مقابل عهدشکنی یهودیان، آنان را از مدینه اخراج کردند.

وی با بیان اینکه در ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی توسط انگلیس، دین اسلام نشانه گیری شد تا اهداف پلید آنها محقق شود، اظهار کرد: خطر رژیم غاصب صهیونیستی فقط محدود به فلسطین نیست بلکه بحث امت اسلام مطرح است.

استاندار گیلان به آسیب‌های فراوان وارد آمده به فلسطینیان طی شش دهه اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود به زنده بودن فلسطین اشاره کرده اند چراکه در گذشته با سنگ دفاع می‌کردند اما امروز با موشک نقطه‌زن به دفاع می‌پردازند.

وی با بیان اینکه فلسطین امروز در عین مظلومیت، مقتدر است، گفت: حضور در صحنه به ویژه در روز جهانی قدس باعث شده تا فلسطین و قدس عزیز زنده بماند.

عباسی با بیان اینکه علیرغم تلاش سردمداران رژیم صهیونیستی و سران برخی کشورها کماکان فلسطین موضوع نخست دنیای اسلام است، افزود: هدایت به سمت همه پرسی و تعیین سرنوشت فلسطینیان توسط خودشان تنها راه است.

وی به دیکتاتوری خبری و رسانه‌ای دنیا و همراهی با رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: ایجاد شیعه انگلیسی و تفرقه میان مسلمانان با هدایت صهیونیست‌ها نقشه استکبار است و حضور پرشور مردم در صحنه و حمایت از آرمان‌های فلسطین، نقش موثری در تسریع زوال رژیم جعلی صهیونیستی و برهم زدن نقشه‌های دشمنان دارد.

وی یادآور شد: تمام مسلمانان حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس را یک فریضه در ماه مبارک رمضان می‌دانند.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تبیین شرایط کنونی جهان اسلام و مقابله با رژیم صهیونیستی با نگاهی نوآورانه توسط سخنرانان مراسم روز جهانی قدس تاکید و تصریح کرد: مردم باید بدانند که موضوع فلسطین متوجه امت اسلام است.

عباسی با دعوت از مردم گیلان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، ابراز اطمینان کرد که این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می شود.

انتهای پیام
captcha