مدارس قرآنی حافظین حوزه پایش می‌شوند
کد خبر: 4051455
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
حجت‌الاسلام حسینی:

مدارس قرآنی حافظین حوزه پایش می‌شوند

مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه از پایش و کیفی‌سازی مدارس حافظین حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسن حسنی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال نگاه توسعه‌ای به مدارس حافظین حوزه‌ علمیه نداریم و پایش و کیفی‌سازی آن در دستور کار قرارگرفته است.

استاد حوزه‌علمیه قم افزود: پس از انجام پایش مدارس و بررسی توسط شورای راهبری، مجوز گسترش یا عدم گسترش به مدیریت قرآن و حدیث حوزه داده می‌شود.

برگزاری مرحله دوم، یازدهمین دوره مسابقات قرآن وحدیث حوزه

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در ادامه از برگزاری مرحله دوم، یازدهمین دوره مسابقات قرآنی و حدیثی حوزه‌های علمیه در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ خبرداد و گفت: یازدهمین دوره مسابقات قرآنی حوزه‌های‌علمیه از سال گذشته در دو مرحله در حال برگزاری است، مرحله نخست آن اسفند سال گذشته در ۹ رشته برگزار شد و رشته تفسیر قرآن‌کریم که اختصاصی ماه مبارک رمضان است، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

استاد حوزه‌علمیه قم افزود: در این مسابقات علاوه بر طلاب خواهر و برادر حوزه‌های‌علمیه، طلاب جامعة المصطفی العالمیه، حوزه علمیه خراسان، اصفهان و جامعة الزهرا(س) حضور دارند.

حسینی اظهار کرد: مرحله دوم آزمون با همان مخاطبینی که اشاره شد از تفسیر نمونه و تفسیر نور جزء ۲۷ قرآن‌کریم با همکاری ستاد تفسیر کشور زیر نظر استاد قرائتی و دفتر حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی به صورت مجازی گرفته خواهد شد و نتایج نیمه اول خرداد مشخص و به برگزیدگان جوایز نفیسی تقدیم می‌شود.

گفت‌وگو از اکبر پوستچیان

انتهای پیام
captcha