برگزاری آیین‌های شب قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
کد خبر: 4051274
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

برگزاری آیین‌های شب قدر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم شب‌های قدر در بیش از 1000 مسجد و حسینیه و هیئت مذهبی استان گیلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

احیای شب های قدر

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 31 فروردین در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آیین پرفضیلت شب‌های قدر در بیش از 1000 مسجد و نقطه از استان با توجه به وضعیت فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضا‌های باز است افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق ستاد کرونای استان، مدارس، پارک‌ها و فضا‌های عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته اند و هیئت هایی که نیاز به فضا دارند می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز لازم را دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: مراسم شب‌های قدر در فضا‌های بسته با یک سوم ظرفیت در مساجد و حسینیه ها و در شهر‌های با وضعیت قرمز با محدودیت زمانی یک ساعت و نیم برگزار می‌شود؛ همچنین در شهر‌های با وضعیت آبی محدودیت زمانی نداریم و مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به نذورات در این شب‌ها، گفت: براساس دستوالعمل‌های ستاد کرونا مردم نذورات خود را در قالب بسته بندی تهیه و ارائه دهند و در محیط‌های بسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با توجه به همکاری خوب کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری مراسم مذهبی افزود: توصیه می‌شود نذورات به سمت بخش درمان و همچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدایت شود.

مدیرکل تیلیغات اسلامی گیلان از مردم خواست برای شرکت در مراسم شب‌های قدر حتما قرآن، دعا و سجاده شخصی همراه داشته باشند تا با یک همگرایی و همدلی این شب ها را به خوبی و سلامتی پشت سر بگذاریم و از فضیلت ماه رمضان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha