تلاوت و تدبر در قرآن باید منتج به عمل قرآنی شود
کد خبر: 4049516
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

تلاوت و تدبر در قرآن باید منتج به عمل قرآنی شود

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا، با اشاره به اینکه تلاوت و تدبر باید منتج به عمل شود، تصریح کرد: قرآن پند و نسخه‌‌ای است برای عمل و درد جوامع اسلامی امروز، تلاوت قرآن بدون عمل است.

حجت الاسلام صنعت پور رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امروز، 25 فروردین در حاشیه محفل انس با قرآن کریم که در مسجد پیامبر اعظم(ص) ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در بندرانزلی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ۲۹ فروردین و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره شهدا خاصه شهدای ناوشکن سهند و ناوچه جوشن را گرامی‌‌داشت و اظهار کرد: این روزها، روزهای اقدام جهادی این عزیزان بود.

وی ضمن گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان گفت: در بین همه ماه‌ها یک ماه برجسته است و در قرآن کریم به صراحت نام برده شده و آن ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن و صعود انسان است، افزود: قرآن آمد تا ما به عرش و اوج برویم اگر انسان از نورانیت و معنویت قرآن بهره‌مند شود، رشد می‌کند.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور با بیان اینکه سه وظیفه مهم در قبال قرآن کریم داریم، گفت: قرآن غذای روح انسان است و قرائت و تلاوت قرآن اولین وظیفه‌ای است که بر عهده داریم. به برکت انقلاب اسلامی سفره قرآنی که مهجور بود سفره‌های قرآنی به برکت این انقلاب گسترده شد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه انسان ترکیبی از جسم و روح است، تاکید کرد: یکی از کارهای توانمند کردن روح، انس با قرآن و تلاوت آیات قرآن است که علاوه بر تلاوت در طول ایام سال باید در ماه مبارک رمضان نگاه ویژه به آن داشت.

وی با تاکید بر اینکه تلاوت مقدمه است و باید در کنار آن تدبر و تفکر در قرآن و آیات الهی داشته باشیم، افزود: تلاوت و تدبر در آیات قرآن سیره انسان های با برنامه، اهل سلوک و دارای تفکر است.

حجت‌الاسلام‌ صنعت‌پور با اشاره به اینکه تلاوت و تدبر باید منتج به عمل شود، تصریح کرد: قرآن پند و نسخه‌‌ای است برای عمل و درد جوامع اسلامی امروز، تلاوت قرآن بدون عمل است.

وی با بیان اینکه قرآن و شفا و نسخه درمان است و حتی در نظام جمهوری اسلامی هر کجا مدیران و مسئولان اهل قرآن بودند، شعار ندادند و به قرآن عمل کردند موفق بودیم و هر کجا صرفا به شعار بسنده کردند موفق نبودیم‌، گفت:  افتخار جمهوری اسلامی این است که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا امروز قرآن در صحنه است.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی تاوانی که در برابر آمریکا پس می‌دهد صرفا به خاطر عمل به قرآن است و فردای قیامت کسانی که به آیات قرآن عمل کردند پاداش خیلی خوبی خواهند گرفت.

ناخدا یکم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیز، اظهار کرد: این ایام یادآور سالگرد شهدای نیروی دریایی در ۲۹ فروردین سال ۶۷ هستیم که با نثار خون خودشان درخت انقلاب را آبیاری کردند.

وی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی و سپهد شهید قرنی که در این ایام به دست منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت رسیدند، تصریح کرد: ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین نیروی دریایی ارتش و همه مسئولین شهرستان وجود دارد، همچنین نیروی دریایی در انزلی از احترام و جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است که این دو عامل کمک خوبی برای انجام وظیفه خطیر سربازی ما در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) است.

ناخدا یکم سعادت، با اشاره به اقدامات فرهنگی و قرآنی صورت گرفته در ناوگان شمال تاکید کرد: تولید و انتشار دو نماهنگ حافظان دریا و سردار شهید سلیمانی، حضور در جشنواره تئاتر نداجا و کسب رتبه اولی در رشته بازیگری، نویسندگی و کارگردانی، برگزاری هفت پویش بزرگ کتابخوانی، اجرای طرح مدرسه مهدویت برای اساتید قرآنی، برگزاری ۷۰ کلاس قرآن در ماه مبارک رمضان همچنین کسب رتبه‌های تک رقمی در رشته‌های مختلف مسابقات قرآنی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هستند.

انتهای پیام
captcha