طرح‌ها و برنامه‌ها باید از مبانی نظری به عمل تبدیل شوند
کد خبر: 4048519
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
مشاور وزیرآموزش و پرورش:

طرح‌ها و برنامه‌ها باید از مبانی نظری به عمل تبدیل شوند

حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب مبانی نظری نماند و باید به عمل و کارکرد تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیک‌زاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریها

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیک‌زاد، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، امروز ۲۲ فروردین‌ در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه‌ علمیه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستاد همکاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: برپایی چنین نشستی با هدف هم‌افزایی، تعامل و هم‌گرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاری‌ها به عنوان حلقه اتصال میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامه‌های همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.

اهتمام وزیر آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت حوزه

حجت‌الاسلام نیک‌زاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین گفت: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می‌کند و از برنامه‌های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علی‌رغم همه مشکلات پیش رو است.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزش‌های دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچ‌گونه اکراهی پیگیری این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه‌مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می‌کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱ حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می‌رود اساتید، صاحب‌نظران و فضلای عضو گروه‌های ۱۱ گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت‌گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کرسی‌های علمی، نشست‌های اندیشه‌ورزانه طرح‌ها و برنامه‌ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده تا پس از طی فرایند‌های قانونی و سازمانی، این ایده‌های نو عملیاتی شود.

گفتنی است یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند شامل؛ «قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسانی»، «ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت‌های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت و مهارت فکر» است.

انتهای پیام
captcha