طلاب صفت معلمی و تبلیغی خود را تقویت کنند
کد خبر: 4047491
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

طلاب صفت معلمی و تبلیغی خود را تقویت کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خواستار تقویت صفت معلمی و تبلیغی در طلاب و فضلای علوم دینی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز ۱۸ فروردین پس از اقامه نماز ظهر و عصر طی سخنانی در جمع طلاب و فضلای نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان با موضوع «رمضان با قرآن» با بیان خاطراتی از شیوه ورود خود به عرصه تبلیغ، خطاب به طلاب غیرایرانی گفت: به عنوان یک مبلغ آنچه که می‌خواهید بگویید باید از چند ویژگی برخودار باشد. اول اینکه واجب باشد و اگر واجب نیست جز مستحبات قرار گیرد.

این مفسر قرآن‌کریم افزود: آنچه می‌خواهید بیان کنید باید مورد نیاز همگان بوده و مشکلات جامعه یا اینکه حداقل مشکل یک فرد را حل کند، توجه به نسل جوان داشته باشد، قرآنی بوده و برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم باشد، قابل نقل و انتقال بوده و امکان تسری به همه جای دنیا را داشته و در نهایت اینکه ارزان و کم هزینه باشد.

علم بی‌خاصیت مثل شیطان است

وی با تأکید بر اینکه علم باید باعث رشد جامعه شود، اظهار کرد: علم بی‌خاصیت مثل شیطان است و همانگونه که می‌گوییم «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» در دعا داریم «اعوذ بک من علم لاینفع»؛ لذا باید خاصیتی بر بیانات ما مترتب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: در ترویج آموزه‌های دینی هم به بزرگان اقتدا کنید(فَبِهُدَاهُمُ اقْتَدِهْ) و هم خودتان نیز نوآوری داشته و بر مطالب بیفزایید.(جَاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِمَامًا) و راوی محض نباشید و خودتان نیز حرف نو داشته باشید و با به‌روز رسانی و بومی‌سازی مطالب و تماثیل بر تأثیر منبر خود بیافزایید؛ لذا گاهی اوقات قالب‌ساز باشید و همواره قالب‌پذیر نباشید.

بسیاری از پژوهش‌های امروز بیهوده است

استاد قرائتی با بیان اینکه باید خیلی مراقب عمرتان باشید و همواره ثانیه‌های عمرتان را مدیریت کنید، تصریح کرد: یکی از توصیه‌های قرآن کریم هجرت است و شما که برای فراگیری علوم دینی و تبلیغ آن، به اینجا آمده‌اید اگر می‌توانید فقیه شوید بمانید و ادامه تحصیل بدهید، ولی در غیر این صورت به محض فراگیری مطالب مورد نیاز به حد کفایت، هجرت کرده و دین خدا را تبلیغ کنید؛ لذا صفت معلمی را در خود تقویت کنید.

مفسّر قرآن‌کریم تأکید کرد: در انتخاب موضوعات و مسائل پژوهشی باید بسیار دقت کنید چرا که بسیاری از پژوهش‌های امروزی بیهوده است و مشکلی از مسائل جامعه را حل نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha