برگزاری آزمون ورودی حوزه‌ علمیه خواهران در ۱۷تیرماه
کد خبر: 4047368
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴
معاون آموزش حوزه‌های‌علمیه خواهران خبر داد:

برگزاری آزمون ورودی حوزه‌ علمیه خواهران در ۱۷تیرماه

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری آزمون ورودی این حوزه در تاریخ ۱۷ تیرماه به صورت حضوری در تمام مقاطع تحصیلی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌علی تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های‌علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌علی تهرانی، معاون آموزش حوزه‌های‌علمیه خواهران امروز ۱۷ فروردین در جمع اصحاب رسانه از روند عملیات پذیرش سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌علمیه اشاره کرد و افزود: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر داوطلب ورود به حوزه‌های‌علمیه خواهران شدند که در نهایت ۱۳ هزار نفر مشغول تحصیل شدند.

حوزه‌ علمیه خواهران در یک نگاه

وی با اشاره به تعداد مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه‌علمیه خواهران، افزود: در سطح دو، ۴۱۸ مدرسه، در سطح سه، ۸۴ مدرسه و در سطح چهار، ۲۰ مدرسه داریم که حدود ۶۰ هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی ادامه داد: اتفاق خوبی که در سال‌های اخیر افتاده است اینکه مدیران و کادر بسیاری از مدارس علمیه استان‌ها از بین بانوان انتخاب شدند و حتی در مدیریت‌های میانی مجموعه نیز بانوان حضور فعالی دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رشته‌های تحصیلی سطح سه، گفت: رشته‌هایی مانند مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، امامت، کلام، حکمت، فقه و اصول به دلیل کارآمدی مورد استقبال چشم‌گیر بانوان قرار گرفته‌اند.

خروجی‌های حوزه‌علمیه خواهران

معاون آموزش حوزه‌های‌علمیه خواهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ استان تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌علمیه خواهران قرار دارند و فرآیند ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان را انجام می‌دهند، بیان کرد: آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به صورت حضوری و به صورت همزمان در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

وی در انتهای گفت‌وگوی خود در مورد خروجی‌های مدارس علمیه خواهران، تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان سطح دو این نهاد علمی پس از آزمون رسمی آموزش و پرورش، جذب این نهاد شده و در حال تدریس هستند، در سطوح سه و چهار نیز خیلی از دانش‌آموختگان جذب کار‌های تدریس در حوزه‌ علمیه و مراکز آموزش عالی می‌شوند و بخشی نیز کار‌های پژوهشی و علمی انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha