حاشیه‌نشینی از اصلی‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 4047068
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
آیت‌الله اعرافی:

حاشیه‌نشینی از اصلی‌ترین عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از راه‌های پیشگیری آسیب‌های اجتماعی توسعه عمران شهری است، امروز مسائلی همچون «حاشیه‌نشینی» یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد و بروز آسیب‌های اجتماعی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری 16 فروردین در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم اولویت بندی در بودجه‌ریزی برنامه‌های عمرانی، اظهار کرد: باید توجه داشت که در برنامه‌های عمران شهری، آن دسته از پروژه‌هایی در اولویت قرار گیرد که نیمه تمام بوده و بیشتر مبتلابه مردم است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در موضوعاتی همچون خانواده و بحران جمعیت و همچنین ایجاد مسجد به ویژه در محلات نوپا لازم است برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات دقیق صورت گیرد؛ قم باید در این زمینه‌ها الگوی سایر استان‌ها باشد.

وی تأکید کرد: در انتخاب نام اماکن و معابر مختلف قم می‌بایست به تاریخ این استان دقت کرد و نام علما، شهدا و بزرگان علمی، فرهنگی و معنوی قم را از این طریق مورد توجه قرار داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: این ماه، شهرالله و هم شهرالمواسات است؛ رمضان ماهی است که هم ما را به خدا وصل می‌کند و هم خادم قلبی مردم قرار می‌دهد؛ البته این امر منوط به داشتن اخلاص است.

وی افزود: شهر قم، قلب تپنده فکری ایران و جهان اسلام است؛ از اینجاست که فکر و اندیشه دینی و روح عبادی و اعتقادی اسلام به دنیا صادر می‌شود.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: به دلیل فعالیت‌هایی ده‌هایی اخیر در عرصه بین‌الملل با پوست، گوشت و استخوانم، دایره نفوذ قم در دنیا را درک می‌کنم؛ لذا باید توجه داشته باشیم برای همه امور و فعالیت‌های شهری قم یک پیوست فرهنگیِ کشوری و بین‌المللی داشته باشیم و همه باید نسبت به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم داشتن رویکرد مردمی و مشارکت خواهی اجتماعی در فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و روستا، افزود: باید از ظرفیت‌های حضور مردم درعرصه‌های مختلف برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و عمرانی استفاده کرد. همچنین، نگاه شورا و شهرداری به مقوله معماری و شهرسازی اسلامی امر مهمی است که در وهله اول باید در مرکز پژوهش‌های شورا مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خواستار تقویت بیشتر هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل میان‌دستگاهی بین مسئولان استانی شد.

انتهای پیام
captcha