جوانان در گام دوم انقلاب پیشرو باشند
کد خبر: 4045584
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

جوانان در گام دوم انقلاب پیشرو باشند

فرمانده کل ارتش، با اشاره به نقش جوانان در گام دوم انقلاب، تاکید کرد: انقلاب و دفاع مقدس را جوانان به سرانجام رساندند و امروز در گام دوم انقلاب نیز جوانان باید پیشرو باشند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی امروز، 9 فروردین در سالگرد شهید «حسین املاکی» که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، شهدا را ادامه دهنده راه اسلام و قرآن و انقلاب و نظام و حدود و ثغور این کشور دانست و اظهار کرد: این مجلس، مجلس ادای احترام به یکی از شهدای والامقام ماست.

وی با بیان اینکه انسان ها می آیند و می روند و عمر هرچقدر هم طولانی باشد سرانجام روزی به پایان می رسد، تصریح کرد: بعد از رفتن انسان ها، یاد و خاطره آنان کم کم کمرنگ می شود، اما شهدا اینگونه نیستد و هرچقدر زمان می گذرد، نام و یاد آنان درخشان تر می شود.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، راه و هدف و آرمان شهیدان را از جنس عاشورا و فراموش نشدنی دانست و تصریح کرد: لشکریان یزید بعد از کشتن و سر بریدن بر ابدان مطهر شهدای دشت کربلا اسب تاختند و استخوان ها را در هم شکستند و خیمه ها را به آتش کشیدند و هرچه بود را غارت کردند تا هیچ اثری از عاشورا باقی نماند، اما نور خدا خاموش شدنی نیست و سیدالشهداء(ع) تا قیامت چراغ هدایت و کشتی نجات است و نه فقط در بین شیعیان و مسلمانان، بلکه در دل همه آزادگان و آزادی خواهان و حق طلبان عالم چنین جایگاهی دارد.

امیر موسوی، شهید املاکی را یک جوان مومن و انقلابی و با هوش و خلاق و ورزشکار دانست که مبتنی بر تکلیف شرعی و ولایی خود به جبهه ها رفت و ادامه داد: شهید املاکی از شمال کشور که در آن روزگار هیچ خطری متوجه آن نبود، به جنوب غربی کشور رفت و با بعثی های متجاوز جنگید و حماسه های فراوان آفرید و سرانجام در ارتفاعات پوشیده از برف بانی بنوک و با غیرانسانی ترین روش، یعنی سلاح شیمیایی به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید املاکی در لحظه شهادت هم با دادن ماسک خود به یک جوان بسیجی جلوه ای دیگر از ایثار را به نمایش گذاشت، گفت: شهید املاکی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» پاسخ داد و به جوار قرب الهی پر کشید.

فرمانده کل ارتش، شهدا را مشعل های فروزان و روشنایی بخش و نشان دهنده راه نورانی بندگی خدا دانست و افزود: راه شهدا راه عزت، عظمت، سعادت و روسفیدی است و امروز به برکت خون شهدا، ایران عزیز و جمهوری اسلامی در چشم دوست و دشمن به عظمت نگریسته و به عزت ستوده می شود.

وی با اشاره به اذعان اندیشمندان و تحلیلگران دنیا نسبت به اقتدار جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: مافیا و امپراطوری رسانه ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی اقدام به دروغ پراکنی می کند، اما برخی از واقعیت ها را نمی توان کتمان کرد و این مهم بخشی از ثمره شجره طیبه شهدا و خون هزاران جوان همانند حسین املاکی است که قد برافراشتند تا انقلاب پایدار بماند.

امیر موسوی، با بیان اینکه امروز به واسطه خون شهدا، انقلاب اسلامی به عنوان یک قطب بزرگ قدرت جهانی مطرح شده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، جهان در حال تحول و گذار از پیچ تاریخی را در بر گرفته و آغازی بر تشکیل تمدن نوین اسلامی شده است که در راستای حکومت جهانی آخرین ذخیره الهی بر روی زمین خواهد بود.

فرمانده کل ارتش، با اشاره به نقش جوانان در گام دوم انقلاب، تاکید کرد: انقلاب و دفاع مقدس را جوانان به سرانجام رساندند و امروز در گام دوم انقلاب نیز جوانان باید پیشرو باشند. براساس بیانیه گام دوم انقلاب، آرمان بزرگ نظام ما ایجاد تمدن نوین اسلامی و آماده سازی زمینه برای طلوع خورشید ولایت عظماست و لذا جوانان مومن و انقلابی در صف اول زمینه سازی ظهور قرار دارند.

وی با بیان اینکه اندیشه و فرهنگ انتظار موجب استقامت و پایداری در برابر فشارها و سختی ها می شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می کند، گفت: اتاق های فکر نظام سلطه با دهان های مسموم و شیطانی رسانه هایشان به دنبال این هستند که امید را در دل ملت ایران کمرنگ کنند و لذا مهمترین و ریشه ای ترین جهاد، دمیدن روح امید در جامعه است.

امیر موسوی، فلسفه و فرهنگ انتظار را امیدآفرین دانست و یادآور شد: انتظار فرج به معنی امید به آینده روشن و تحقق ارزش ها و خوبی هاست و این نگاه به انسان شور و نشاط و پویایی و حرکت می دهد لذا یک جوان منتظر ساکت و ساکن نمی ماند و به فعالیت و تلاش خودش در جهت تحقق ظهور ادامه می دهد و نگاه تمدنی دارد.

وی با اشاره به تفاوت نگاه تمدنی با سایر نگاه ها، خاطرنشان کرد: ممکن است در مقاطعی از وضعیت راضی نباشیم و شرایط نامطلوب و طاقت فرسا باشد، اما در نگاه تمدنی، با یک مقطع فرایند را قضاوت نمی کنیم، بلکه با فرایند به تحلیل آن مقطع می پردازیم.

فرمانده کل ارتش، انقلاب اسلامی را در ادامه حرکت انبیا و اولیای الهی دانست و بیان کرد: تمدن دینی یک مسیر سخت و دشوار و پر فراز و نشیب را از حضرت آدم تا نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و پیامبر خاتم(ص) پشت سر گذاشته و 1200 سال غربت غیبت را طی کرده تا سرانجام به انقلاب اسلامی ایران رسیده که آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بوده است، زیرا این انقلاب زمینه ساز ظهور منجی موعود است که به دست با کفایت معمار کبیر انقلاب بنا شده و تحت زعامت مقام معظم رهبری ادامه دارد.

امیر موسوی، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در نقطه حساسی از تاریخ تمدنی از آدم تا منجی قرار دارد، اظهار کرد: ملت ایران زیر پرچم الله اکبر ایستاده اند و رهبر انقلاب مربی آماده سازی جامعه مهدوی برای ظهور است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، اضافه کرد: راهی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته راه اضمحلال و نابودی است و رهبر انقلاب با آن بینش الهی خویش و به استناد قانون خداوند و سنت تاریخ بر این مهم تاکید فرمودند.

فرمانده کل ارتش، اسرائیل را یک رژیم مجعول دانست که بر پایه های سست و نااستوار قرار گرفته و تاکید کرد: فرو ریختن اسرائیل محتوم و قطعی است و نیازی به اقدام نظامی نیست، اما اگر کوچک ترین خطایی علیه جمهوری اسلامی از اسرائیل سر بزند، آن 25 سال کوتاه تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مقیاس های نظامی نابودی رژیم صهیونیستی به اندازه یک عملیات الی بیت المقدس برای ما هزینه دارد، عنوان کرد: سیلی هایی که به دشمنان زده می شود جزو راهبرد و دکترین جمهوری اسلامی است و اسرائیل خیلی کوچک است و اگر هر قدرت بزرگی در دنیا علیه ایران دست از پا خطا کند، تودهنی خواهد خورد.

امیر موسوی، با اشاره به برافروختن آتش جنگ در منطقه و جهان، بیان کرد: این جنگ ها از صد کیلومتری مرزهای ایران جلوتر نیامده اند، زیرا قرار ما این است و دشمنان ما نیز خوب می دانند که برای دفع هرگونه تهدید، محدود به مرزها نخواهیم بود و هر کجا که لازم باشد، منافع دشمنان را تهدید خواهیم کرد و قطعا ضربه دشمنان با ضربه متقابل محکم تر پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha