5 نشانه‌ و خصوصیت منتظران واقعی امام عصر(عج)
کد خبر: 4043998
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

5 نشانه‌ و خصوصیت منتظران واقعی امام عصر(عج)

امام جمعه اشکذر با اشاره به نشانه‌ها و خصوصیات منتظران واقعی امام عصر(عج)، به پنج نشانه و خصوصیت از دید روایات اسلامی اشاره می‌کند.

5 نشانه‌ و خصوصیت منتظران واقعی امام عصر(عج)به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین طالبیان، امام جمعه اشکذر، امروز، 27 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه این شهرستان با اشاره به نشانه‌ها و خصوصیات منتظران واقعی امام عصر(عج) اظهار کرد: قلب‌ و عمق جان‌شان به فکر امام زمان است و همواره یاد امام زمان(عج) در ذهنشان وجود دارد. 

وی ادامه داد: در روایتی از امام کاظم(ع) آمده است: «مردم در زمان غیبت امام زمان خود را نمی‌بینند و او از نظر مردم غائب است اما یاد آن حضرت هیچ‌گاه در دل‌های مؤمنان مخفی و پنهان نیست و همیشه به یاد حصرت هستند. 

طالبیان افزود: مردمی که همیشه به یاد امام زمان هستند، در صدد هستند تا مردمان دیگر را هم به یاد این امام همام مشغول سازند، به عبارت دیگر مبلغ مسئله یادآوری امام زمان(عج) هستند. سومین ویژگی منتظران واقعی این است که مشتاق زیارت آن حضرت هستند و امید می‌کشند که یکبار هم که شده حتی در خواب چهره مبارک امام زمان (عج) را ببینند. یکی از دعای مؤمنان و شيفتگان حضرت مهدی موعود درخواست دیدن آن حضرت است همان گونه که در دعای عهد می‌خوانیم: «اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ، وَالْغُرَّةَ الْحَميدَةَ؛ خدايا بنمايان به من آن جمال ارجمند و آن پيشانى نورانى پسنديده را» ما باید تلاش کنیم عشقمان را نسبت به امام زمان روز به روز بیشتر کنيم و ملاک‌های اهل بیت را در خود نهادينه کنيم. 

امام جمعه اشکذر گفت: منتظران واقعی همیشه احساس می‌کنند یتیم نوازی را با نیاز دارند که از طرف امام زمان مورد لطف و محبت قرار گیرند. و پنجمین ویژگی این است که احساس گرفتاری دارند یعنی احساس می‌کنند که دسترسی به امام زمان ندارند گرفتار‌ی را متحمل می‌شوند ما در زمان غیبت در خدمت امام زمان نیستیم که مصداق بارز آن اینکه امروزه باید از فقها و راویان حدیث و مراجع تقلید دستورات خداوند و الهی را یاد بگیریم اما دسترسی به امام زمان نداریم ما احتیاج به کسی داریم که ما را کمک کند و راه راست را به ما نشان دهد. 

امام جمعه اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چگونگی یار امام زمان بودن از زبان امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت روز سربازان گمنام امام زمان گفت: در روایات متعدد و در نهج البلاغه امام علی آمده است: «کسانی که از جبهه دوست و دشمن اخبار و اطلاعات جمع آوری می‌کنند و در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می‌دهند از آنها با نام عیون و چشم ها یاد شده است. هر حکومت می‌خواهد بماند و پابرجا باشد باید چشم های قوی داشته باشد تا جبهه دوست و دشمن و موافق و مخالف را ببینند این کار وزارت اطلاعات است. 

انتهای پیام
captcha