خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم کشور
کد خبر: 4042661
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
در ایام نوروز انجام می‌شود،

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در مناطق محروم کشور

جانشین بسیج سازندگی کشور از فعالیت قرارگاه‌های ملی و استانی در ۳۲ استان و ۹۲ شهرستان در ایام نوروز خبر داد و افزود: این گروه‌ها فعالیت خود را از کرمان آغاز می‌کنند و همزمان در ۳۲ استان حضور گروه‌های جهادی شکل می‌گیرد.

حمیدرضا الله‌بداشتی جانشین بسیج سازندگی کشور

به گزارش ایکنا از کرمان، حمیدرضا الله‌بداشتی، جانشین بسیج سازندگی کشور امروز ۲۲ اسفندماه در جلسه گروه‌های جهادی که با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولین برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی بسیج سازندگی، ظرفیت‌ها و اقدامات خوبی بود که در زمان جهاد سازندگی شکل گرفت، افزود: مقام معظم رهبری برای اینکه بار دیگر جهاد را احیا کند، جهاد را با عنوان بسیج سازندگی به جوانان و بسیجیان سپرد.

وی تصریح کرد: پیوند بسیج با جهاد اتفاق نوینی را برای خدمت‌رسانی بیشتر رقم زد که ابتدا با حضور ۴۰ گروه جهادی شروع شد و امروز ۴۲ هزار گروه جهادی سازماندهی شده ما را همراهی می‌کنند، جوانان انقلابی که برای خدمت و رفع محرومیت در سراسر کشور حضور می‌یابند.

الله‌بداشتی با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف، افزود: هدف از این اقدامات جهادی امیدآفرینی، کمک به مردم برای فعال شدن در حوزه اقتصاد مقاومتی و توانمند کردن مردم برای مقابله با دشمن تا دندان مسلح است.

جانشین بسیج سازندگی کشور از فعالیت قرارگاه‌های ملی و استانی در ۳۲ استان و ۹۲ شهرستان در ایام نوروز خبر داد و افزود: این گروه‌ها فعالیت خود را از کرمان آغاز می‌کنند و روز سه‌شنبه فعالیت حضور قرارگاه‌های ملی رقم می‌خورد و همزمان در ۳۲ استان حضور گروه‌های جهادی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما درخواست‌های مردم است، ادامه داد: اولویت اول استان آب شرب و کشاورزی است بنابراین آغاز فعالیت‌های ملی در عرصه آب خواهد بود و کار آبرسانی۱۱ روستا در قلعه‌گنج با پشتیبانی بسیج و نهادها شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم با زیرساخت‌هایی که از قبل فراهم شده است تا ۱۲ فروردین ماه این اقدام انجام شود.

الله‌بداشتی اولویت دوم را بهداشت و سلامت عنوان کرد و گفت: کاشت درخت برای تثبیت شن‌ها در شهرستان ریگان، خدمت‌رسانی در حوزه معیشت، مرمت و تکمیل خانه‌های عالم از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی در کرمان است و اگر در ایام نوروز کار تمام نشود این اقدامات توسط گروه‌های جهادی استانی ادامه می‌یابد و با هم‌افزایی قرارگاه ملی این کار به سرانجام می‌رسد.

جانشین بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سلامت مردم همیشه از اولویت‌های اصلی ما بوده است، افزود: در حوزه سلامت اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و تیم‌های تخصصی پزشکی از سوی قرارگاه‌های ملی به منطقه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ضرورتی‌ترین کاری که ما می‌توانیم در بحث عملی جهاد تبیین انجام دهیم خدمت است، گفت: ما با خدمت می‌توانیم در دل مردم نفوذ کنیم زیرا عملگرایی باور مردم را عوض می‌کند و همین خدمت کردن سبب شد سردار سلیمانی در دل مردم جای بگیرد.

الله‌بداشتی نقش رسانه‌ها در انعکاس هنرمندانه خدمت جهادگران را بسیار مهم دانست و گفت: این اقدام علاوه بر اینکه جوانان دیگر را تشویق می‌کند، مشتی بر دهان دشمنان است و ثابت می‌کند ملت ایران تمام قد برای خدمت ایستاده‌اند و برای حل مشکلات کشور آمادگی دارند.

انتهای پیام
captcha