دغدغه‌ای به عنوان زنان سرپرست خانوار
کد خبر: 4039620
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
روایت همدلی؛ پای صحبت بانوان خیر استان گیلان

دغدغه‌ای به عنوان زنان سرپرست خانوار

همزمان با روز مبعث پیامبر مهر و رحمت، نشست روایت همدلی با محوریت بررسی فعالیت‌های خیریه در استان گیلان و با حضور تعدادی از بانوان خیر گیلان، از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

روایت همدلی

به گزارش ایکنا از گیلان همزمان با روز مبعث پیامبر مهر و رحمت حضرت محمدمصطفی(س)، نشست صمیمانه روایت همدلی با حضور سه تن از بانوان خیر استان گیلان، از سوی دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان گیلان، صبح امروز سه شنبه 10 اسفند در دفتر معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

در این نشست که با محوریت بررسی حوزه فعالیت‌های حمایت از محرومان استان گیلان به‌ویژه بانوان نیازمند حمایت برپا شد، طالبی، مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، شاملی، مدیر دفتر موسسه خیریه فاطمه زهرا(س) استان، حاجی زاده، مادر اولین شهید مدافع سلامت استان( نرجس خانعلی‌زاده)، قلیزاده، دبیر کانون مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان گیلان و فدایی مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان به گفت‌و‌گو پرداختند.

یکی از دغدغه‌های استان گیلان، مبحث زنان سرپرست خانوار است

طالبی، مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه ما در کمیته امداد سعی می‌کنیم آنچه که خیر و وظیفه است با نگاهی فراسازمانی در راه کمک به عزیزان انجام دهیم عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر بسیار خوبی را فراهم کرده و نیازمندان شناسایی شده‌اند. کمیته امداد ارتباطی بین مددجو و خیرین است که فضای کمک‌رسانی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به آمار رسمی از بانوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های استان گیلان بحث زنان سرپرست خانوار است. چون ما در این زمینه بیشترین تعداد را داریم. 12% کل جمعیت استان گیلان به عنوان خیر فعالیت می‌کنند اما متاسفانه در بحث شناسایی و مشارکت‌های مردمی هنوز جای کار دارد.

طالبی ادامه داد: در این راستا می‌توان مراکز نیکوکاری تخصصی مشاوره دایر کرد و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مشارکت کنند که هم بتوانند کارهای پژوهشی خود را انجام دهند و هم مددجویان را درست مشاوره دهند که دغدغه ما نیز کاسته شود. همچنین مرکزی برای غربالگری نیز مفید است که حداقل یکبار در سال زنان سرپرست خانوار از نظر بهداشت و سلامت روان غربالگری شوند چون به‌علت مشکلات معیشتی در این زمینه ناراحتی‌هایی ایجاد می‌شود.

دوران دانشجویی، فرصتی ممتاز برای ورود به فعالیت نیکوکاری

شاملی، مدیر دفتر موسسه خیریه فاطمه زهرا(س) استان با بیان اینکه از وقتی که به خیریه ورود کردم، معجزات و عظمت خداوند متعال را بسیار بهتر درک کردم، مطرح کرد: مددکاری و کار خیر باید در نهاد افراد قرار داشته باشد و بسیار خوب است که از زمان دانشجویی یعنی جایی که اهداف جوانان شکل گرفته و سازماندهی می‌شود، چنین فعالیت‌‌های نیکوکارانه‌ای نیز مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که دانشجویان علاقمند چگونه می‌توانند در همکاری با خیریه‌ها سهیم باشند، خاطرنشان کرد: گروه‌های دانشجویی می‌توانند با ارتباط گرفتن با مراکز نیکوکاری مثل خیریه ما، با خانواده‌های نیازمند در ارتباط بوده و علاوه بر کمک در تامین معیشت آنان، در جنبه‌هایی دیگر از کمک‌رسانی مثل مثل کمک به تحصیل و آموزش دانش‌آموزان نیازمند، ارائه مشاوره به خانواده‌ها و ... سهیم باشند.

ثبت خیریه به نام اولین شهید مدافع سلامت استان گیلان

همچنین حاجی زاده، مادر اولین شهید مدافع سلامت استان گیلان (نرجس خانعلی‌زاده) با بیان اینکه حضور من در فعالیت‌های خیریه به‌خاطر ادامه دادن راه دخترم نرجس است، ابراز کرد: نرجس از سن ۱۹ سالگی کارت اهدای عضو گرفت و هر ماه درصد قابل توجهی از حقوق خود را صرف ایتام می‌کرد. دختری در اراک به نام ملیکا تحت پوشش حمایتی نرجس بود که پس از شهادتش، من از طرف او این کار را ادامه می‌دهم.

وی تصریح کرد: یکی از آرزوهای نرجس، احداث شیرخوارگاه بود و همیشه به فکر کمک کردن به دیگران بود و این کار را کاملا با خلوص نیت انجام می‌داد. هر زمان که دلتنگ او می‌شوم با پرداختن به کار خیر آرام می‌گیرم و تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم خیریه‌ای به نام نرجس و برای برآورده کردن اهداف و آرزوهای او به ثبت برسانم.

روایت همدلی

انتهای پیام
captcha