آماده برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی در سال 1401 هستیم
کد خبر: 4017920
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

آماده برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی در سال 1401 هستیم

معاون وزیر ارشاد، با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی سیزدهم خود را مکلف به بزرگداشت یکصدویکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی می داند، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده برگزاری کمگره ملی و بین المللی میرزا کوچک در سال آینده است.

سید محمد هاشمی معاون حقوقی وزیر ارشاد

به گزارش ایکنا از گیلان، سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 11 آذر در یادواره روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و 152 شهید روحانی استان گیلان، میرزا کوچک را نه تنها افتخار گیلان، بلکه اسطوره همه ایرانیان دانست و اظهار کرد: تاریخ ایران گواهی بر رشادت ها و شهامت ها و شهادت های فرزندان خود است.

وی با بیان اینکه مجاهدت های میرزا کوچک جنگلی در تارک تاریخ ماندگار شده است، افزود: تمام بدخواهان و بدگویان میرزا به گورستان تاریخ پیوستند، اما میرزا و نهضتش ماناست.

معاون وزیر ارشاد، ویژگی نهضت میرزا کوچک را در تاریخ مبارزات ایران بی نظیر و کم نظیر دانست و تصریح کرد: میرزا در کنار مردم دار و اخلاق مداری و استبدادستیزی و استکبارستیزی، قدرت سازمان دهی و تشکیلات سازی داشت.

هاشمی، نهضت میرزا را مردمی، جوهره اسلامی و تشکیلاتی دانست و اضافه کرد: بسیاری از شخصیت های پرآوازه و حرکت های نهضت وار قبل و بعد از میرزا ماندگار نشدند، زیرا از کادرسازی نهضت جنگل برخوردار نبودند.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی سیزدهم خود را مکلف به بزرگداشت یکصدویکمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی می داند، گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده برگزاری کمگره ملی و بین المللی میرزا کوچک در سال آینده است تا بتوانیم هرچه در توان داریم برای معرفی این اسطوره ایران زمین بگذاریم.

معاون وزیر ارشاد، مانایی نام میرزا را به واسطه خلوص و معنویت این شخصیت بزرگ دانست و یادآور شد: هنوز حق میرزا ادا نشده و وظیفه داریم این شخصیت انقلابی را به جامعه بشناسانیم.

وی همچنین از آمادگی وزارت ارشاد جهت برگزاری کنگره آل بویه خبر داد و خاطرنشان کرد: تبیین افتخارات ملی و بین المللی خطه گیلان افتخار برای ایران است.

انتهای پیام
captcha