ذخایر خونی استان اصفهان بحرانی نیست
کد خبر: 4017806
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

ذخایر خونی استان اصفهان بحرانی نیست

سخنگوی اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر، وضعیت ذخایر خونی استان بحرانی نیست، ولی باید تلاش شود میزان این ذخایر به حد استاندارد یعنی بیش از هفت روز برسد.

ذخایر خونی

لطفعلی جعفری، سخنگوی اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: وضعیت ذخایر خونی استان در حال حاضر، بحرانی نیست، ولی به‌صورت روزانه نیاز به اهدای خون وجود دارد و از عموم مردم درخواست می‌شود به‌صورت مستمر به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی افزود: ذخایر خونی استان اکنون پاسخگوی چهار و نیم تا پنج روز است و باید تلاش شود این میزان به بیش از هفت روز برسد که حد استاندارد ذخایر خونی محسوب می‌شود.

سخنگوی اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان در خصوص ذخایر پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به کووید19، گفت: از این لحاظ مشکلی وجود ندارد و بنا به نیاز و درخواست پزشکان معالج و مراکز درمانی، پلاسما در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

جعفری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، پویش‌های متعددی در قالب نذر خون در استان اصفهان اجرا شده است که نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف دیگر در این پویش‌ها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در خردادماه سال جاری، اولین پویش اهدای خون مخصوص دانشجویان اجرا شد که استقبال زیادی از آن به‌عمل آمد و با توجه به درخواست خود دانشجویان، قرار است دومین پویش اهدای خون این قشر به‌مناسبت روز دانشجو، از 13 تا 18 آذرماه جاری در سراسر کشور و در استان اصفهان اجرا شود که از دانشجویان انتظار می‌رود در این پویش شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha