اقدام رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی بخشی از یک هجوم جدید و سازمان‌یافته است
کد خبر: 4016986
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
معاون مدیر مسجد ابراهیمی:

اقدام رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی بخشی از یک هجوم جدید و سازمان‌یافته است

غسان الرجبی هجوم رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی به مسجد ابراهیمی را یک اقدام خطرناک جدید خواند که بخشی از یک اقدام برنامه‌ریزی‌شده و نظام‌مند با اهداف از پیش معین برای یهودی‌سازی این مکان مقدس مسلمانان دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از سوا، معاون مدیر مسجد ابراهیمی با بیان این اظهارات تصریح کرد که وزارت اوقاف با فراخوانی برای اقامه نماز در مسجد ابراهیمی از شهروندان خواست برای جلوگیری از هجوم شهرک‌نشینان برای اقامه نماز ظهر در مسجد حضور پیدا کنند.

وی حضور شخصیت‌هایی از رژیم اشغالگر در مسجد را پیامی برای شهرک‌نشینان و تأییدی بر اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها از سوی شهرک‌نشینان خواند. این اقدام همچنین اعتراف آشکار رژیم صهیونیستی به تأیید خواسته‌های شهرک‌نشینان برای ادامه حملات به ساکنان شهر قدیم الخلیل است.

وی حضور غاصبانه رئیس‌جمهور رژیم اشغالگر برای اولین بار در این مسجد را اقدام بی‌سابقه خطرناکی توصیف کرد، چرا که برای نخستین بار شمعدان حنوکا از داخل مسجد ابراهیمی روشن می‌شود.

الرجبی تصریح کرد که تجاوزات صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد، چنان که امروز 63 درصد از صحن داخلی مسجد ابراهیمی شریف و 100 درصد از مساحت بیرونی آن مورد هجوم قرار گرفته است. قسمت باقی‌مانده از مسجد امروز، نمازخانه اسحاقی نام دارد که منبر صلاح‌الدین ایوبی در آن قرار دارد.

اشغالگران مسجد ابراهیمی مساحت بین مقام ابراهیم و همسرش ساره و یعقوبیه و یوسفیه را در اختیار گرفته و درب‌های شرقی، غربی و جنوبی منتهی به منطقه یوسفیه را بسته است و تنها درب شمالی مسجد باقی مانده است و در بقیه صحن‌ها نیز اشغالگران حضور یافته‌اند. وی تصریح کرد که الخلیل امروز به یک پادگان نظامی کامل تبدیل شده به شکلی که اشغالگران 130 تا 150 پست ایست و بازرسی در داخل شهر قدیمی برقرار کرده است و حدود 1000 تا 1500 سرباز از 400 شهرک‌نشین در منطقه به اصطلاح کریات اربعه محافظت می‌کردند و حدود 1200 مغازه متعلق به فلسطینیان برای محافظت از شهرک‌نشینان بسته شده است. وی از مردم الخلیل خواست تا با حضور در مسجد ابراهیمی با هجوم شهرک‌نشینان مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha