مروری بر برنامه‌های قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) در ماه گذشته
کد خبر: 4016737
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

مروری بر برنامه‌های قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) در ماه گذشته

برگزاری کرسی تلاوت قرآن، اجرای طرح «نذر بهشتی»، تشکیل گروه جدید تواشیح و برپایی کارگاه ویژه صوت و لحن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه امام رضا(ع) در ماه گذشته نام برد.

مؤسسه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا، مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) ورنامخواست از مؤسسات فعال استان اصفهان است که برنامه‌های متعددی را در دستور کار دارد. در ادامه نگاهی گذرا به فعالیت‌های این مؤسسه در یک ماه گذشته داریم.

از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی این مؤسسه می‌توان به جلسه هفتگی هیئت آقا علی بن موسی الرضا(ع)، همایش پیاده‌روی رضوی همزمان‌ با سالروز ‌شهادت ‌امام ‌رضا(ع) و همچنین هجدهمین کرسی تلاوت قرآن کریم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین معز‌‌ی، امام‌جمعه شهر زاینده‌رود به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهر با همکاری اداره تبلیغات اسلامی لنجان و فعالان فرهنگی مسجد صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد.

همچنین گروه تواشیح منتظران ظهور در هفته بسیج دانش‌آموزی اقدام به اجرای برنامه در دبیرستان دخترانه صدرای زرین‌شهر با حضور مسئولان شهرستان لنجان کرد و در مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان نیز تجمع قرآن‌آموزان این مؤسسه در میدان شهید شاهمرادی برگزار شد. جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) ویژه قرآن‌آموزان و خانواده‌ها برگزار شد، در این برنامه مسئولان مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) به بیان نکات و تذکرات لازم پیرامون کلاس‌های آموزش قرآن پرداختند و در پایان از قرآن‌آموزان برتر واحد بانوان تجلیل شد.

مراسم شام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در دارالقرآن امام رضا(ع) و مراسم دعای ندبه همراه با درس گفتارهای نهج‌البلاغه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی، امام جمعه ورنامخواست و مداحی مداحان از سوی این مؤسسه برگزار شد. در ماه گذشته به منظور تشکیل گروه جدید تواشیح و همخوانی از بین قرآن‌آموزان و دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند به این رشته قرآنی عضوگیری شد.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به حضور نونهالان پیش‌دبستانی و مهد کودک رئوف مؤسسه امام رضا(ع) به مناسبت هفته ‌کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی صادق آل محمد(ع) شهر ورنامخواست اشاره کرد.

این مؤسسه در بخش برنامه‌های آموزشی نیز فعال است و از آن جمله می‌توان به کلاس‌های تقویتی ریاضی و زبان انگلیسی و کلاس آموزش تنیس روی میز زیر نظر مربی رسمی فدراسیون در روزهای زوج در سالن زیرزمین مسجد باب الحوائج(ع) ورنامخواست اشاره کرد.

طرح «نذر بهشتی» نیز با محوریت مشارکت در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با هر توان مالی از سوی این مؤسسه در حال اجراست. این مؤسسه که مجری انواع دوره‌ها و کارگاه‌های فرهنگی قرآنی است به منظور توسعه برنامه‌های قرآنی خود در سطح شهرستان اقدام به اجرای این طرح کرده است.

کارگاه ویژه صوت و لحن قرآن ویژه عموم زیر نظر محمدتقی گلبان طبق روال همیشه، روزهای یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ بعد از نماز مغرب و عشاء در محل ساختمان اصلی دارالقرآن امام رضا(ع) به نشانی خیابان شهید رضا شاهمرادی کوچه امام حسین(ع) روبه‌روی آسیاب برنج‌کوبی در حال برگزاری است. جلسه مسئولان مؤسسه فرهنگی و قرآنی امام رضا(ع) ورنامخواست نیز با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان و رئیس هیئت امنای امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست برگزار و در این جلسه به بررسی و برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی با همکاری هیئت امنای امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست پرداخته شد.

یادآوری می‌شود، شعبه یک این مؤسسه در ورنامخواست، بلوار سردار شهید قاسم سلیمانی، خیابان شهید رضا شاهمرادی، کوچه امام حسین(ع)، ساختمان مرکزی (واحد آقایان) و شعبه دوم در ورنامخواست، خيابان امام خمینی(ره)، مجتمع الغدیر (واحد بانوان) واقع شده است.

نشانی این مؤسسه در شبکه‌های پیام‌رسان نیز به قرار زیر است؛ http://T.me/inst_imamreza_lenjan در تلگرام، http://Instagram.com/inst_imamreza_lenjan در اینستاگرام، Eitaa.com/inst_imamreza_lenjan در ایتا، https://www.aparat.com/Inst.Imamreza.lenjan در آپارات، https://chat.whatsapp.com/KLvJlCEtUaC9xAfTve1Dd0 و https://chat.whatsapp.com/Lf7yBsAUWjWFO9t7wJiVzp در واتساپ.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha