تصمیمی که فرایندش 4ماه به طول انجامید؛ رأی‌گیری مجدد برای 10 عضو هیئت مدیره
کد خبر: 4016548
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
در بررسی صحت انتخابات اتحادیه مؤسسات قرآنی مازندران

تصمیمی که فرایندش 4ماه به طول انجامید؛ رأی‌گیری مجدد برای 10 عضو هیئت مدیره

مردادماه 1400 مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران تشکیل شد، مجمعی که رأی‌گیری اعضای هیئت مدیره و بازرسی آن با اعتراضاتی همراه بود، سرانجام پس از بررسی نظرات ناظران و اعتراضات، عباس جانباز با توجه به کسب 81 رأی مأخوذه، به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره اتنتخاب شد و برای 10 عضو هیئت مدیره و سه عضو بازرسی باید رأی‌گیری مجدد انجام شود.

فرایندبه گزارش ایکنا، پس از برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران و ایراداتی که به آن وارد شده است و پیگیری‌های ایکنا از محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و مهدی محمدی، مشاور وزیر و عضو و دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، سرانجام طی نامه‌ای تصمیم به برگزاری مجدد مجمع عمومی اتحادیه این استان گرفته شد و تنها انتخاب عباس جانباز به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره با کسب 81 رأی مأخوذه مورد تأیید قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:


نظر به بررسی مستندات ارسالی درباره برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت مازندران به تاریخ ششم مردادماه و جلسه بررسی فرایند انتخابات برگزار شده در 25 آبان با حضور قاسم گرجی، نماینده اتحادیه مؤسسات قرآنی استان و عشرویه، مسئول رسیدگی به مؤسسات قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان، حجت‌الاسلام والمسلمین الهائی‌سحر، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی و فخرالدین اسماعیلی، مدیرکل برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه قرآن و عترت و سیدجبار موسوی، ناظران انتخابات استان از سوی دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و کارشناسان در کارگروه نظارت دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، مطرح و نتیجه حاصله بدین شرح است؛

1-با توجه به آمار ارائه شده، مؤسسات دارای پروانه فعالیت از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 47 مؤسسه و مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی 202 مؤسسه هستند که مجموعاً 249 مؤسسه در سطح استان فعالیت دارند که حدنصاب (نصف به علاوه یک)، 125 مؤسسه است. به استناد لیست حضور و غیاب، تعداد 127 مؤسسه در مجمع حضور داشته‌اند و تعداد برگه‌های رأی مأخوذه 127 رأی بوده لذا مجمع عمومی به حدنصاب رسیده و اشکال قانونی بر آن وارد نیست.

2-با عنایت به برگزاری انتخابات و شمارش آرا، عباس جانباز با توجه به کسب 81 رأی مأخوذه، به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره اتنتخاب شده است.

3-مابقی 24نفر کاندیدای هیئت مدیره به شرح زیر با توجه به اینکه مطابق تبصره 1 ماده 28 اساس‌نامه اتحادیه استان، حائز نصف به علاوه یک آرای مأخوذه نشده‌اند، باید در مجمع عمومی بعدی با رعایت کامل قوانین و آیین‌نامه مربوطه شرکت کرده و با عنایت به مرحله دوم بودن رأی‌‌گیری، 10نفر دارای اکثریت نسبی آرا به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره و سه نفر بعدی دارای اکثریت نسبی نیز به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب خواهند شدند. آقایان و بانوان؛

معصومه نظریان، محمدحسن ذکریایی، حسن محمودزاده، رمضانعلی باقری، بهروز کریم‌نژاد، صفا رنجبر، قاسم عزیززاده گرجی، حسین حمیدی، مهدی بازیگری، حسینعلی داداشی، حسین سلطان‌پناه، سیدمهدی احمدی، محمدباقر میرزایی، معصومه افسری، صدیقه فرجی، فاطمه خدادادی، فاطمه محمدحسینی، محمدرضا پیرزاد، سیده‌صدیقه دریاباری، سیدباقر میربابایی، فریدون باقری، ثریا آقایی، تقی منصوری‌فر و مریم صمدی.

4- پنج نفر کاندیدای بازرسی با توجه به اینکه مطابق تبصره 1 ماده 28 اساسنامه اتحادیه استان، حائز نصف به علاوه یک آرای مأخوذه نشده‌اند باید در مجمع عمومی بعدی با رعایت کامل قوانین و آیین‌نامه مربوطه شرکت کرده و با عنایت به مرحله دوم بودن رأی‌گیری سه نفر دارای اکثریت نسبی آرا به عنوان عضو اصلی بازرسی و یک نفر بعدی دارای اکثریت نسبی به عنوان عضو علی البدل بازرسی انتخاب خواهند شد. بانوان و آقایان؛

صدیقه حسنی، علی‌اصغر ابوطالبی، عباس ولی‌پور، حبیب‌الله شکری و روح‌الله ایرانمهر

5-با توجه به شیوه‌نامه برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسات فرهنگی قرآن و عترت استان، نمایندگان حضور یافته در مجمع در روز رأی‌گیری فقط از ارکان مؤسسه (هیئت مؤسسه و یا هیئت مدیره) می‌توانند باشند لذا در روز برگزاری انتخابات دقت لازم صورت پذیرد.

همچنین سیدجبار موسوی، نماینده هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجددا به عنوان ناظر حسن انجام فرایند برگزاری مجمع عمومی و تأیید مطابقت آن با ضوابط اعلامی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha