مادران شهدا اسطوره صبر و افتخار ملت ایران هستند
کد خبر: 4015392
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

مادران شهدا اسطوره صبر و افتخار ملت ایران هستند

رئیس حوزه هنری استان هرمزگان گفت: مادران شهدا اسطوره صبر، ایثار و افتخار این ملت و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خاک‌ریز دوم مقاومت مقابل دشمنان و عامل استمرار جهاد هستند.

سعید عبدلی زاده رئیس حوزه هنری هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سعید عبدلی‌زاده، رئیس این نهاد، در آیین رونمایی از کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» خاطرات ۹ مادر شهید استان هرمزگان که در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: مادران شهدا اسطوره صبر، ایثار و افتخار این ملت و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خاک‌ریز دوم مقاومت مقابل دشمنان و عامل استمرار جهاد هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه هنری انقلاب استان بر همین اساس در ماه‌های اخیر دو اثر با موضوع مادران، همسران و خواهران شهدا منتشر و  امروز نیز کتاب چارقدی پر از ماهی گلی را رونمایی کرد. کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی»، در ۲۱۲ صفحه و ۲۵۰ نسخه به همت حوزه هنری استان هرمزگان توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

معصومه هوشمند، نویسنده کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» نیز در این آیین انتشار کتابش را ادای دین خود به مادران شهدای استان هرمزگان دانست و افزود: کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» روایت‌ کننده خاطرات مادران شهدای سرافراز استان هرمزگان است که در طول دوران 8 سال جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری و نثار خون فرزندانشان در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، واژه شهادت و از خودگذشتگی را معنا کردند.

وی ادامه داد: در این کتاب، روایت مادر شهیدان موسی کاتبی، علی اکرامی، فرزاد مسافری، محمدرضا یزدی یحیی‌آبادی، عبدالرضا مجیدی، رضا و حسین رایکا، اسحاق اسطحی، غلامشاه ‌ذاکری‌قشمی و علیرضا آرمات از دوران حضور فرزندانشان در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

این نویسنده حوزه ادبیات پایداری اضافه کرد: موضوع اصلی هریک از روایت‌های این کتاب، گفتن از حس و حال و لحظه‌هایی است که هرکدام از مادران شهدا در زمان جنگ تحمیلی تا زمان شنیدن خبر شهادت فرزندشان تجربه کرده‌اند.

هوشمند عنوان کرد: کتاب «چارقدی پر از ماهی گلی» نتیجه آشنایی من با اعظم پشت‌مشهدی، کارشناس مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان است که بخش عمده‌ای از مصاحبه‌های کتاب را انجام داده است. این اثر مکتوب حاصل تلاش و همکاری مجموعه حوزه هنری استان در قالب تحقیق و پژوهش و ساعت‌ها مصاحبه با مادران شهدای استان با بازگویی و روایت تاریخ شفاهی و بیان رشادت شهدا است.

انتهای پیام
captcha