فعالیت ۳۰۰۰ گروه جهادی در محلات محروم گیلان
کد خبر: 4014660
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

فعالیت ۳۰۰۰ گروه جهادی در محلات محروم گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان، با بیان اینکه استان گیلان ۳۰۰۰ گروه جهادی با بالغ بر ۴۵ هزار بسیجی دارد، افزود: بسیجیان فعال در این گروه‌های جهادی در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و بهداشتی خدمت رسانی می‌کنند.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان امروز، 29 آبان‌ماه در حاشیه رزمایش سراسری اقتدار جهادگران که همزمان با آغاز هفته بسیج و با محوریت طرح پایش سلامت شهروندان در رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج به ملت ایران، اظهار کرد: بسیجیان از امروز به مدت یک هفته در سراسر کشور رزمایش اقتدار را در قالب گروه های جهادی به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه استان گیلان 3000 گروه جهادی با بالغ بر 45 هزار بسیجی دارد، افزود: بسیجیان فعال در این گروه های جهادی در بخش های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و بهداشتی خدمت رسانی می کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، از فعالیت 1000 گروه جهادی با ظرفیت 15 هزار نفر در هفته بسیج امسال خبر داد و بیان کرد: همزمان با نخستین روز از هفته بسیج گروه های جهادی در بخش پزشکی و بهداشتی در محلات محروم حاضر شدند که با مشکلات زیادی مواجه هستند.

عبدالله پور، با بیان اینکه مشکلات گیلان زیر سرسبزی آن گم شده و از چشم مسئولان پنهان است، گفت: در بخش زیرساخت ها مشکلات فراوانی داریم و اگرچه در حوزه ایثار و شهادت جزو استان های برتر هستیم، اما نیاز استان به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد زیاد است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت سازمان بسیج سازندگی از سال 79، بیان کرد: گروه های جهادی جای جهادسازندگی را پر کردند و در راستای ماموریت خود اهتمام ویژه دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان، ماموریت گروه های جهادی را رفتن به مناطق محروم شهری و روستایی دانست و یادآور شد: بسیجیان فعال در گروه های جهادی ناشناس هستند و بدون چشمداشت برای هموطنان خود تلاش می کنند. بسیجیان همواره با کمترین امکانات بیشترین خدمات را به مردم ارائه می کنند و مسئولان باید درس بگیرند.

عبدالله پور، با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت بسیج در سطح کشور، تاکید کرد: بسیجیان در طول ایام کرونا، سیل، زلزله و دیگر بحران‌ها پای کار بودند؛ به طوری که با امکانات کم در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی، گیلان توانست رتبه اول واکسیناسیون را در کشور کسب کند.

وی تداوم توزیع بسته‌های معیشتی در گیلان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین، بسیجی‌ها و گروه‌های جهادی با آغاز رزمایش مواسات شروع به توزیع بسته‌های معیشتی کرده و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکردند.

سرهنگ احمد ابراهیمی، رئیس بسیج سازندگی گیلان نیز، محرومیت زدایی را ماموریت اصلی گروه های جهادی دانست و اضافه کرد: تاکنون 3000 گروه جهادی در گیلان شکل گرفته که متولی امر جهاد در استان هستند.1000 گروه جهادی در طول هفته بسیج رزمایش اقتدار جهادگران را اجرایی می کنند. دستگاه های خدمت رسان زیر چتر بسیج همکاری و همدلی دارند و در بحران ها کنار مردم هستند.

رئیس بسیج سازندگی گیلان با اشاره به تاثیرگذاری بسیجیان در تهیه بسته‌های معیشتی در دو سال گذشته، اظهار کرد: با تلاش بسیجیان جهادگر و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی، ۲۰ هزار بسته آموزشی و ۸۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان گیلانی توزیع شده است.

انتهای پیام
captcha