کمک ۳۵ میلیاردی واقفین گیلانی برای مقابله با کرونا
کد خبر: 4004703
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

کمک ۳۵ میلیاردی واقفین گیلانی برای مقابله با کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به همت واقفین و خیرین در بخش کمک مؤمنانه بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حوزه کرونا هزینه شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، 21 مهر در آیین همایش یاوران وقف که به میزبانی بندرانزلی و بر روی لنج در پهنه دریای خزر برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرموده امام صادق(ع) فردی که در سختی‌ها به برادر مومن خود کمک کرده و برای رفع گرفتاری‌اش قدم بردارد، خداوند ۷۲ رحمت نصیب او می‌کند و وقف نیز در همین راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای با مال و برخی با توان خود در هر حوزه‌ای وارد مقوله وقف می‌شوند، افزود: حضور در عرصه وقف به مناعت طبع و ایستادگی در برابر هوس‌های دنیوی لازم دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان، با اشاره به اینکه از دهه وقف سال قبل تاکنون نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان از موقوفات استان هزینه کردیم، گفت: در بخش کمک مومنانه بیش از ۳۵ میلیارد تومان در حوزه کرونا هزینه شده که این اقدام توسط خیرین در شهرستان‌های مختلف و در حوزه‌های معیشتی و بهداشتی بوده است.

علیزاده، با بیان اینکه برای ۱۲۰۰ هکتار زمین سند مالکیت اخذ شده است، تصریح کرد: بیش از ۲۳ میلیارد تومان طی سال جاری در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک شده است.

وی تصریح کرد: امسال هفت گنبد به مساحت ۱۰۶۰ مترمربع به ارزش یک میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان افتتاح شده و یا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف گیلان ادامه داد: در قالب افتتاح پروژه‌های عمرانی جهت ساختمان بقعه، شبستان، نماکاری و آینه کاری همچنین وضوخانه به تعداد چهار پروژه به مساحت بیش از 4000 مترمربع بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه داشته که تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

علیزاده با اشاره به افتتاح پروژه تجاری پنج واحدی بقعه در صومعه سرا به مساحت ۱۰۰ مترمربع و ارزش سه میلیارد تومان، گفت: پنج پروژه در قالب احداث هشت واحد مسکونی و 16 واحد تجاری در تالش داریم؛ همچنین پرورش ماهی ۴۰۰۰ متری در لوشان به بهره‌برداری می رسد که از آن سالانه ۱۲ تن ماهی را می‌توانیم تولید و پرورش دهیم.

انتهای پیام
captcha