خانه‌ها حسینیه حضرت علی اصغر(ع) شد/ هزاران کودک؛ نذر یاری امام زمان(عج)
کد خبر: 3990345
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

خانه‌ها حسینیه حضرت علی اصغر(ع) شد/ هزاران کودک؛ نذر یاری امام زمان(عج)

به دلیل شرایط سخت کرونایی، امروز همزمان با نخستین جمعه ماه محرم الحرام، مادران ایرانی با حضور محدود در بقاع متبرکه و به شکل گسترده در خانه‌هایشان فرزندان شیرخوار خود را هم‌صدا نذر یاری قیام امام زمان(عج) کردند.

امروز خانه‌های حسینیه حضرت علی اصغر(ع) بود/ هزاران کودک نذر یاری امام زمان(عج)

به گزارش خبرنگار ایکنا، هزاران مادر امروز در ایران و 45 کشور جهان در اولین جمعه ماه محرم خانه‌هایشان را به حسینیه‌ای برای برپایی عزای حضرت علی اصغر(ع) تبدیل کردند و با کاروان حسینی در عزای طفل شیرخوار عاشورا گریستند و فرزندانشان را نذر یاری آخرین حجت الهی بر روی زمین کردند.

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حد بسیار کنترل شده و محدود در ایران و سایر کشورهای جهان برگزار و بخش قابل توجهی از این مراسم از طریق رسانه ملی، استانی، شبکه‌های رادیویی و شبکه‌های اجتماعی به صورت مجازی پخش شد تا مادران دارای فرزند شیرخوار هم‌صدا با هم ساعت 11 امروز فرزندانشان را نذر یاری امام زمان(عج) کنند.

آستان قدس رضوی و تعدادی از بقاع و امامزادگان کشورمان از جمله آستان امامزاده صالح(ع) در شهر تهران میزبان تعدادی از مادران و فرزندانشان در این مراسم بودند.

در مراسمی که در آستان امامزاده صالح(ع) برگزار شد، آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه مادر حضرت مریم(س) نیز ایشان را نذر خدمت به خداوند کردند، گفت: نذر کردن فرزند تأثیر زیادی دارد و موجب برکت در زندگی و عمر فرزند می‌شود.

وی افزود: خون گلوی حضرت علی اصغر (ع) نیز همانند شمشیر حضرت عباس(ع) برنده بود و تأثیر عمیقی در واقعه عاشورا داشت.

در ادامه مراسم حمیدرضا برقعی به شعر خوانی پرداخت و پس از مرثیه خوانی برای شهادت حضرت علی اصغر(ع)، مادران فرزنددار هم‌صدا با هم نذرنامه خواندند و فرزندانشان را نذر یاری فرزند فاطمه(س) کردند.  

انتهای پیام
captcha