طرح «مصباح‌الهدی» در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 3990203
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

طرح «مصباح‌الهدی» در یزد اجرایی می‌شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای طرح «مصباح‌الهدی» در قالب برگزاری سه پویش ویژه دختران و بانوان در ماه‌های محرم و صفر از سوی این نهاد خبر داد.

طرح «مصباح‌الهدی» در یزد اجرایی می‌شودمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد از اجرای طرح «مصباح‌الهدی» خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقا و همسوسازی فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در ماه‌های محرم و صفر است که در قالب سه پویش برای دختران و بانوان اجرایی می‌شود.

وی؛ پویش «نوگل حسینی‌ام» ویژه دختران سه الی هفت سال از جمله این پویش‌ها دانست و افزود: والدین این کودکان می‌توانند فیلمی از کودک با لباس مشکی و مزین به سربند «یا حسین(ع)» تهیه کرده و به آیدی مدارس علمیه خواهران ارسال کنند.

حسن‌پور؛ با اشاره به شرایط ارسال اثر گفت: مدت زمان فیلم می‌‌تواند بین 30 ثانیه الی یک دقیقه باشد، همچنین والدین می‌توانند از حضور کودک در مراسم عزاداری، صحبت کردن یا شعرخوانی کودک در مورد قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، بیان داستان حضرت رقیه(س) با زبان شیرین از سوی کودک و یا حتی نمایشنامه کوتاه فیلم گرفته و ارسال کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: پویش «دختر عاشورایی‌ام» از دیگر پویش‌هایی است که در قالب طرح مصباح‌الهدی ویژه دختران نونهال و نوجوان اجرا می‌شود و در این پویش  دختران می‌توانند با تأسی از حضرت سکینه(س) دختر امام حسین(ع)، آثار خود را به آیدی مدارس علمیه خواهران ارسال کنند. این آثار می‌تواند در قالب‌های کلیپ یا پادکست، خوشنویسی، نقاشی، متن ادبی اعم از شعر، دلنوشته، داستانک، نمایشنامه صوتی و.... ارسال شود.

حسن‌پور «رهروان زینبیم» را از دیگر پویش‌ها دانست که ویژه دختران جوان و بانوان برگزار می‌شود و گفت: این قشر از جامعه می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه در سیر مطالعاتی مناسبتی، حلقه‌های معرفتی و منشور عاشورا شرکت کنند. 

حسن‌پور با اشاره به سیر مطالعاتی مناسبتی گفت: حوزه علمیه خواهران در سوگواره محرم و صفر، در طرح «مصباح‌الهدی» اقدام به برگزاری سیر مطالعاتی با معرفی 6 جلد کتاب شامل سه کتاب ویژه ماه محرم و سه کتاب ویژه ماه صفر پرداخته است تا دختران جوان و بانوان با مطالعه کتاب متناسب با موضوع این ایام به تحلیل بهتری از واقعه عاشورا رسیده و نکات ناب قیام امام حسین(ع) و درس‌های زیبای عاشورا را فرا گرفته و در زندگی خود بکار بندند. همچنین با کتب معرفی شده ویژه ماه صفر با زندگانی و سیره پیامبر(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند. 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، دکترین زنان عاشورایی و حلقه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌ها در ذیل این طرح دانست و افزود: در این قالب مباحث مختلف با موضوعات متناسب با محرم و صفر و در مدارس علمیه خواهران یا مجالس بانوان که در مکان‌های مختلف مانند مساجد، حسینیه‌ها و منازل برگزار می‌شود، مورد گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی «منشور عاشورا» را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: عاشورا مکتب بزرگی است که همچون منشوری در طول تاریخ برای انسان و انسانیت متبلور است و در قالب این طرح دختران و بانوان  می‌توانند با مراجعه به مدارس علمیه خواهران و ارتباط با گروه‌های جهادی مدارس، خدماتی مانند تهیه و توزیع بسته‌های معشیتی، حمایت معنوی و علمی از دختران محصل مناطق محروم، حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند با اعطا تغذیه سالم و مقوی، خدمت به بانوان بیمار و سالخورده .....ارائه دهند. 

حسن‌پور از برگزاری سلسله نمایشگاه‌های فرازمان و فرامکان خبر داد و با اشاره به اینکه سلسله نمایشگاه‌های «فرازمان، فرامکان» در واقع جلوه‌ای جدید از عاشوراییان است که به صورت مفهومی این واقعه را برای بانوان به ویژه نوجوانان امروز تبیین می‌کند یادآور شد: این نمایشگاه‌‌ها در چند نقطه شهر یزد توسط مقر کتاب جهت بازدید عموم بانوان برپا می‌شود.
انتهای پیام
captcha