افزایش دو برابری حجم تبلیغات محیطی محرم در مشهد
کد خبر: 3989513
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

افزایش دو برابری حجم تبلیغات محیطی محرم در مشهد

سرپرست شهرداری مشهد از افزایش دو برابری حجم تبلیغات محیطی ایام محرم در سطح شهر نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

افزایش دو برابری حجم تبلیغات محیطی محرم در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا خواجه‌نائینی، سرپرست شهرداری مشهد، در افتتاحیه نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر»، اظهار کرد:  آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با ایام محرم همزمان شده است. در حال حاضر حجم تبلیغات محیطی برای این ایام بیش از دو برابر سال‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۷۰۰ بیلبورد و استرابورد و تمامی بیلبوردهای تجاری در اختیار محرم است. تمامی این اقدامات بدین جهت صورت گرفته تا خاطرات ایام محرم در ذهن‌ها تداعی شود.

خواجه‌نائینی با بیان اینکه اگر بتوانیم به لحاظ صوتی نیز حس و حال محرم را در شهر ایجاد کنیم، بسیار امری شایسته است، تصریح کرد: مشهد شهر امام‌رضا(ع) است و بر این اساس همه ما در تیم مدیریت شهری تلاش خواهیم کرد که تمامی مراسم ویژه ایام محرم را در شأن نام مشهد و امام‌رضا(ع) برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه  هدف ما از سیاهپوشی‌های سطح شهر در ایام محرم، تداعی یاد و خاطره آن دوران است، اضافه کرد: امید داریم با تدابیری که برای این ایام در نظر گرفته شده این تداعی‌ها در سطح شهر حس شود و این تغییرات به تحولات در ما نیز منجر شود.

فعالیت ۴۰۹ هیئت مذهبی در مشهد

سیدمجتبی منتظری، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این مراسم، گفت: در نمایشگاهی که امروز افتتاح شد، تمامی آن خدماتی که از نظر فرهنگی و اجتماعی به هیئت مذهبی برای ماه محرم برای فعالیت ارائه خواهد شد، در یک مجموعه در ساختمان شمس واقع در عرصه میدان شهدا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی مدیریت شهر این است که تا می‌توانیم از برنامه‌های مردمی و مشارکتی حمایت کنیم.

منتظری تصریح کرد: باتوجه به وجود ویروس کرونا سعی کرده‌ایم که هیئات مذهبی از فضاهای باز شهری برای برگزاری مراسم خود بهره‌مند شوند. تاکنون ۴۰۹ هیئت مذهبی مراجعه کردند تا بتوانند در فضای باز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در بحث سیاهپوشی سطح شهر نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: همچنین در این راستا تمامی طرفیت‌های استرابوردها و بیلبوردهای سطح شهر نیز به مناسبت‌ این ایام سیاه‌پوش خواهد شد.

نگذاریم ترس از کرونا مردم را از عزای سیدالشهدا(ع) دلسرد کند 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، در ادامه این مراسم، گفت: همزمانی آغاز به کار فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با آغاز ماه محرم‌الحرام را به فال نیک می‌گیریم؛ چراکه اولین اقدام شاخص و پیشانی کار این دوره از مدیریت شهری، برپایی و بزرگداشت عزای سیدالشهدا(ع) خواهد بود. در این راستا از امام‌حسین(ع) می‌خواهیم ما را بیمه کنند؛ چراکه قرار است برای مدت چهار سال، انقلابی و جهادی در خدمت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشیم و در جهت حل معضلات شهر و مسائل فرهنگی و ارتقا سطح آسایش و آرامش ایشان با تکیه بر عدالت اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی و عمرانی تلاش کنیم.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که شیوع ویروس کرونا در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم ایجاد کرده است، ادامه داد: متأسفانه شرایط حاکم باعث شده تا نتوانیم عزاداری واقعی و در شأن خانه امام‌ رضا(ع) برگزار کنیم. در عین حال، شهرداری باید با اتخاذ تدابیر لازم، به‌ همت مردم مومن و ولایتمدار مشهد، بتواند آنچه در شان امام مهربانی‌ها بوده و طبق توصیه ایشان به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است، عمل کند.

منصوریان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و شرایط کنونی توفیق حضور در برخی مجالس را از شهروندان عزیز مشهدی سلب کرده است، تصریح کرد: حال سیما و منظر شهر و حیاط خانه امام‌ رضا(ع) باید سیاه‌پوش باشد، لذا از عموم مردم عزادار و هیأت‌ها می‌خواهیم که سختی و هزینه‌های زیادتر را به جان بخرند و برای این مهم پای کار بیایند و با همکاری تشکیلاتی چون سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و شهرداری، نگذارید آنچه به اسم ترس از بیماری و کروناست شما را از عزای سیدالشهدا(ع) دلسرد کند.

وی با بیان این‌که از عموم مردم می‌خواهم تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها، به بهترین و بزرگترین شکل دستور شرع را هم اجرایی کنند، بیان کرد: در مدیریت شهری به پیام‌های عاشورا همچون شهامت و غیرت و مردانگی و عزت نیازمندیم و باید حکیمانه و قانونمند پای کار باشیم تا امسال محرمی عاشورایی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با تقدیر و تشکر از برپاکنندگان نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر»، خاطرنشان کرد: عدالت را در توزیع اقلام بین هیات‌های مذهبی باید رعایت کرد؛ در عین حال وظیفه همه ماست که حرمت صاحب عزای سیدالشهدا(ع) را داشته باشیم.

دخالت نکردن مدیریت شهری در مدل اداره هیئت‌های مذهبی

مهدی ناصحی، نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مدیریت شهری نباید هیچ دخالتی در مدل اداره هیأت‌های مذهبی و برپایی مناسبت‌های مذهبی داشته باشد، اظهار کرد: نقش‌آفرینی شهرداری به عنوان وظیفه فرهنگی و مذهبی، باید به صورت پشتیبانی و حمایت از حرکت‌های مردمی باشد و حداقل فعالیت و مسئولیت را در حوزه اجرایی عهده‌دار شود تا از این طریق مردم بتوانند به تکالیف خود در برپایی عزای حسینی عمل کنند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد با برنامه‌های پیش‌بینی شده و بر اساس تاکیدات شورای شهر، از امسال و سال‌های آینده، نقش پشتیبان برنامه‌های این‌چنینی را ایفا خواهد کرد و نه مجری. برپایی نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر» مصداق بارز همین رویکرد و نگاه است.

ناصحی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر»، افزود: به همت شهرداری مشهد و با تکیه بر رویکرد حمایتی و پشتیبانی مدیریت شهری، هیئت مذهبی خدمات و اقلام مورد نیاز خود را می‌توانند با تخفیفات مناسب از این نمایشگاه تهیه کنند، اما تکلیف و رسالت اصلی به‌ عهده مردم است؛ چراکه همین حضور و اتکا به ظرفیت‌های مردمی بوده که هزار سال است عزاداری سرور و سالار شهیدان به بهترین شکل برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha