دین‌سالاری از عوامل خوشبختی زوجین است
کد خبر: 3979842
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
امام جمعه ارومیه:

دین‌سالاری از عوامل خوشبختی زوجین است

امام جمعه ارومیه گفت: در زندگی انسان‌های عادی اختلاف سلیقه وجود دارد اما برای اینکه این اختلاف سلیقه‌ها باعث قهر و دعوا نشود باید در زندگی دین سالاری حاکم باشد.

ارسالی امروز ا دین سالاری از عوامل خوشبختی زوجین استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مهدی قریشی، نماینده‌ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، 3 تیر ماه، در همایش ازدواج طلاب، اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده از معجزات خداوند است چرا که با ازدواج مودت و محبت در دل دو نفر ایجاد می‌شود که قبلا هیچ شناختی از هم نداشتند.

وی افزود: انسان در زمان تجرد تصمیمات زندگی را به تنهایی می‌گیرد اما بعد از ازدواج باید در تصمیمات زندگی نظر شریک زندگی خود را مد نظر قرار بدهد و باید بعد از ازدواج با شریک زندگی خود سازگاری ایجاد کند زیرا زندگی آن‌طوری ادامه می‌یابد که انسان آن را آغاز کرده بنابراین اگر زندگی خود را با سازگاری آغاز کنید تا انتها با هم سازگار خواهید بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: قطعا در زندگی انسان‌های عادی اختلاف سلیقه وجود دارد اما برای اینکه این اختلاف سلیقه‌ها باعث قهر و دعوا نشود باید در زندگی دین سالاری حاکم باشد و زن و مرد در مواجهه با اختلافات به جای زن‌سالاری یا مردسالاری به دستورات دین مراجعه کرده و با معیار دینی زندگی کنند.

وی ادامه داد: اگر در زندگی احکام دین حاکم شود اختلافات در آن ایجاد نمی‌شود اگر هم پیش آمد سریع برطرف می‌شود و زن و شوهر در زندگی باید همدیگر را به سوی خداوند و عبادت و اطاعت خداوند دعوت کنند بنابراین در زندگی همدیگر را به نماز اول وقت، قرآن خواندن و سایر اعمال صالح تشویق کنید.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: احترام به والدین در زندگی بسیار مهم بوده و سبب نزول رحمات و برکات الهی می‌شود پس در طول زندگی علاوه بر احترام نسبت به یکدیگر، حرمت والدین خود و همدیگر را داشته باشید.

وی گفت: در هر کاری نیت الهی داشته باشید چرا که نیت الهی و صالحه در تمامی زندگی سبب می شود که اعمال انسان تبدیل به عبادت شود و براساس روایتی از پیامبر اسلام (ص)، کمک به همسر و فرزندان کفاره گناهان و دفع کننده غضب خداوند است پس در طول زندگی زن و مرد باید در امورات خانه و زندگی به یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام
captcha