«پیامبران پنهان» روانه ویترین کتابفروشی‌ها شدند
کد خبر: 3979534
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
به همت انتشارات کتاب جمکران

«پیامبران پنهان» روانه ویترین کتابفروشی‌ها شدند

کتاب «پیامبران پنهان» از مجموعه «داستان‌هایی از غیبت پیامبران» نوشته علی مهر است که به همت انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

«پیامبران پنهان» در بازار نشر دیده شدندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «پیامبران پنهان» از مجموعه «داستان‌هایی از غیبت پیامبران» نوشته علی مهر است که به همت انتشارات کتاب جمکران به بهای ۲۱ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

در این مجلد داستان غیبت پنج پیامبر الهی یعنی حضرت ادریس، حضرت یونس، حضرت موسی، حضرت عزیر و حضرت عیسی علیهم‌السلام آمده و تصویرگری آن را محمد صادق برعهده داشته است.

در بخشی از این کتاب آمده است: به هرچه ایمان نداشتیم، به راست‌گویی یونس اعتماد داشتیم. نمی‌دانم چه کسی بود که گفت: «یونس رفته.» گفت: «نیمه‌های شب، او و تنوخا را دیده‌اند که از شهر بیرون می‌روند.» با شنیدن این خبر، ترس وجودمان را دربرگرفت. ولوله‌ای میان اهل نینوا افتاد. یکی گفت: «به دنبالش برویم.» دیگری گفت: «چه می‌گویی؟ چه بگوییم به او؟ ما خود او را راندیدم.» کسی گفت: «چه باید کرد؟» پیرمردی به آسمان نگاه کرد و گفت: «برای قوم نوح باران از آسمان بارید و غرق شدند؛ برای قوم لوط سنگ از آسمان بارید و مردم هود را باد و طوفان نابود کرد. عذاب ما چگونه خواهد بود؟» زنی گریه کرد. مردی گفت: «باید چاره‌ای اندیشید.»

دیگری گفت: «شاید برگشته باشد. شاید اشتباه کرده باشد و آن که شبانگاه به‌سوی دروازه‌های شهر رفته، او نبوده است.» بیهوده به این‌سو و آن‌سو می‌دویدیم. همه از هم می‌پرسیدند: «چه باید کرد؟» و جوابی نبود. یکی گفت: «کاش راه بازگشت را از خود او پرسیده بودیم.» دیگری گفت: «چه می‌شد اگر اندکی دیگر صبر می‌کرد تا ما ایمان می‌آوردیم؟» پیرمردان و پیرزنان با وحشت و حسرت به افق چشم دوخته بودند. ناگهان صدایی به گوش همه رسید.‌ای مردم، منم روبیل! روبیل، آن دانشمند مؤمن به یونس. او نرفته بود. میان ما بود. پس هنوز امیدی بود. همه به‌سوی او دویدیم. ایستاده بود بر همان صخره‌ای که یونس می‌ایستاد. آن‌قدر با عجله رفتیم که چند نفر زمین خوردند.

شاید برای شما هم این پرسش‌ها پیش آمده باشد که به‌راستی چرا امام زمان(عج) غیبت کردند؟ ایشان الان کجا هستند؟ تا چه زمانی غیبت‌شان طول می‌کشد؟ راز طول عمر ایشان چیست؟ وظیفه ما در زمان غیبت ایشان چیست و بهترین عمل برای تعجیل در ظهورشان کدام است؟»

خوشبختانه علما و دانشمندان دینی، به این پرسش‌ها پاسخ‌های متعددی داده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد یکی از بهترین پاسخ‌هایی که می‌توان به پرسش‌های غیبت داد، آوردن نمونه‌ها و مثال‌هایی از پیامبران و نیکان گذشته است که هرکدام به دلایلی، مدتی از میان قوم خود غیبت کرده و بعد از زمانی گاه کوتاه و گاه طولانی و در زمانی ظهور کردند و نزد قوم خود بازگشتند که هیچ‌کس گمان نمی‌برد. به‌عنوان مثال حضرت موسی(ع) به امر خدا، چهل روز از قوم خود جدا شدند و برای مناجات و عبادت به کوه طور رفتند و یا حضرت عزیر(ع) که به امر خدا فوت کردند و بعد از صد سال زنده شدند و به میان قوم و خانواده خود برگشتند.

خواندن داستان غیبت این نیکان و دانستن علت و چگونگی غایب شدن آن‌ها و سختی‌ها و بلا‌هایی که قوم آن‌ها در زمان نبودنشان با آن روبه‌رو شدند، همچنین چگونگی ظهور دوباره آن‌ها، به بسیاری از پرسش‌های ما پاسخ می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha