برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی قرآنی در بیله‌سوار تجلیل شدند
کد خبر: 3979466
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱

برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی قرآنی در بیله‌سوار تجلیل شدند

با برگزاری مراسمی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع) و با حضور خادمان آستان قدس رضوی، برگزیدگان جشنواره قصه گویی قرآنی در بیله سوار تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا، خبرگزاری رضوی نوشت: با برگزاری مراسمی به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) در مسجد جامع شهر مرزی بیله‌سوار مغان و با حضور خادمان آستان قدس رضوی، برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی قرآنی در تجلیل شدند. اولین جشنواره قصه‌گویی قرآنی شهرستان بیله سوار با محوریت سبک زندگی اسلامی به صورت مجازی و با رویکرد داستان ها و معارف قصص قرآنی برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار شد.

در این جشنواره که به همت دفتر امام جمعه شهرستان بیله سوار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، آموزش و پرورش، کانون بسیج هنرمندان، قرار گاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، کتابخانه های عمومی، دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسه سروش نغمه امید برگزار شد، از بین شرکت کنندگان، محنا طالبی، آیلین سهرابی، محنا محمدزاده باباشکندی، آیدا شکری، اسرا عبادی دورجون، صدرا بهرامی، آراز فکرت، علی اصلان زاده، ماریا شاهی، محنا نورزاد، هلیا پورطهماسبی، شادی باهنر، سینا حیدری‌زرگر، ای آی جلیلی، مائده برسان، سما شیردل زرگر، امیرعلی حاجی زاده و محمدرضا میرزائی به عنوان منتخبان این جشنواره معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام جابر عزیزی، امام جمعه بیله سوار در این مراسم با بیان اینکه قصه گویی یکی از رویکردهای مهم تربیتی برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است که باید از این ابزار هنری به خوبی توسط نهادهای فرهنگی از جمله کانون های مساجد انجام شود، گفت: قصه گویی یک رویکرد و فضای پندآموزانه برای کودکان ایجاد می کند که می تواند زمینه ساز ترویج اخلاق، تربیت دینی و آموزش باشد.

وی با اعلام اینکه در حوزه تربیتی و برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های دینی نیازمند رویکرد استفاده از ابزارهای همچون قصه‌گویی هستیم تا بتوانیم کودکان را جذب فعالیت های دینی کنیم، افزود: قصه های جذاب و دلپسند از دیگر عواملی است که می توانند در تحقق این مهم به مبلغان این فرهنگ کمک کند و باید به محتوای مطالب بیش از پیش توجه جدی شود.
امام جمعه شهرستان بیله سوار با تبریک دهه فرخنده کرامت و میلاد امام رضا(ع)، تصریح کرد: هم اکنون نویسندگان برجسته ای در کشور حضور دارند که با غنابخشی به محتوای کتاب کودکان توانسته اند آثار خوبی را تولید و به جامعه ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha