بزرگ‌ترین مدرسه مجازی قرآنی کشور راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3979235
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
بختیاری در گفت‌گو با ایکنا:

بزرگ‌ترین مدرسه مجازی قرآنی کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای توسعه فعالیت‌های قرآنی مددجویان گفت: به زودی بزرگ‌ترین مدرسه مجازی قرآنی کشور را راه‌اندازی می‌‌کنیم.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد فعالیت‌های قرآنی این نهاد گفت: باید برای برگزاری مطلوب جشنواره باران وحی از همکارانم در معاونت فرهنگی و ادارات سراسر کشور قدردانی کنم. در این جشنواره بیش از 15 هزار نفر از بانوان، دانش‌آموزان و دانشجویان هدف کمیته امداد مشارکت کردند و برنامه‌ها به خوبی پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره باران وحی به صورت مجازی برگزار شد، افزود: به بهانه برگزاری این جشنواره موفق شدیم که برای اولین بار در کمیته امداد آئین تقدیر از برگزیدگان جشنواره و نیز خادمان و نخبگان قرآنی این نهاد برگزار شود و امیدواریم این مراسم در سال‌های آینده ادامه یابد.

بختیاری با تأکید بر اینکه در قالب جشنواره باران وحی فعالیت‌های اثرگذاری صورت گرفته است، تصریح کرد: علاوه بر روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، به هنرهای قرآنی همچون نمایش و قصه‌گویی قرآن پرداختیم و در بستر جشنواره باران وحی بیشتر از گذشته به این موارد پرداخته شد. لازم می‌دانم از اساتید قرآنی کشورمان در حوزه‌های مختلف، که کمیته امداد را در پیش‌برد این برنامه‌ها یاری کردند، قدردانی کنم.

رئیس کمیته امداد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برخی اولویت‌های این نهاد در زمینه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی ما در کمیته امداد، فراگیری قرآن، آشنا شدن با مفاهیم آن و استفاده از مبانی مترقی و معارفی آن است. تلاش کردیم که حین فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره باران وحی به این موارد پرداخته شود.

وی افزود: یقیناً یکی از برنامه‌های اصلی ما در کمیته امداد، توسعه کار قرآنی خواهد بود. خوشبختانه به لحاظ فرهنگی و معنوی، بهره‌برداری خوبی از فعالیت‌های قرآنی از سوی جامعه هدف صورت گرفته است. در حال حاضر حافظان کل قرآن بسیار زیادی تربیت شده‌اند که در جشنواره باران وحی شاهد هنرنمایی تعداد اندکی از آنها بودیم. امیدواریم خداوند کمک کند تا بتوانیم در این مأموریت موفق باشیم.

بختیاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو در مورد توسعه فعالیت‌های قرآنی در کمیته امداد بیان کرد: بودجه قرآنی ما برای برگزاری جشنواره باران وحی با افزایش 20 برابری نسبت به سال قبل همراه بوده است و فقط حدود هفت و نیم میلیارد تومان جایزه به برگزیدگان جشنواره اهدا کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد بخش دیگری از توسعه فعالیت‌های قرآنی در این نهاد را مربوط به حوزه آموزش دانست و گفت:‌ در حال حاضر زیرساخت مجازی ارائه آموزش‌های آنلاین و آفلاین برای مددجویان کمیته امداد فراهم شده است. با تهیه این زیرساخت، فعالیت‌های ما تبدیل به بزرگ‌ترین مدرسه قرآنی مجازی در کشور خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا این ظرفیت از نیمه تیر انجام شود. با توجه به اینکه کمیته امداد جامعه هدف نسبتاً بزرگی دارد،‌ این زیرساخت میزبان جمعیت زیادی از مددجویان خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به کاهش هزینه‌های اجرایی برنامه‌های قرآنی در ایام کرونا، تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوران کرونا از شیوه‌های جدید برای اجرای برنامه‌ها استفاده شد و همه چیز در فضای مجازی پیش رفت،‌ شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها بودیم و بخش اعظم آن در بخش جوایز برگزیدگان بود. بر همین اساس در سال‌های آینده هم از شیوه مجازی (موبایلی) در برگزاری جشنواره استفاده خواهیم کرد، با این تفاوت که از بخش‌های متنوع‌تری استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقنیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۵:۱۶
0
0
اعلام آمادگی برای تدریس
captcha