شهید مطهری در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی گام برداشت
کد خبر: 3968407
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

شهید مطهری در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی گام برداشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه شهید مطهری لحظه‌ای از پاسداری اسلام ناب محمدی(ص) و نگهبانی انقلاب غفلت نکرد، گفت: شهید مطهری در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی ایران گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری، اظهار کرد: علامه مطهری یکی از متفکران، روشنفکران و عارفان بزرگ و برجسته تاریخ معاصر ایران است که در طول حیات پرثمر خود آثار فاخر و گرانبهایی را در زمینه‌های، اسلام‌شناسی، فلسفه، عرفان، اخلاق و... به جا گذاشت تا چراغی فراروی حقیقت‌جویان و حق‌طلبان جهان برافروزد.

وی با بیان اینکه علامه مطهری با حضور پررنگ و راهنمای خود در وادی اندیشه و خردورزی و عرصه حوزه و دانشگاه، پایه‌گذار احیای تمدن اسلامی شد، تصریح کرد: اندیشه مطهر، عمر گرانبها و قلم گهربار شهید مطهری وقف ترویج دین مبین اسلام و تبیین آرمان والای انقلاب اسلامی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه علامه مطهری لحظه‌ای از پاسداری اسلام ناب محمدی(ص) و نگهبانی انقلاب غفلت نکرد، گفت: استاد مطهری به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین تئوریسین‌های انقلاب اسلامی با اندیشه و قلم مبارک خویش و الهام گرفتن از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی همواره همچون سدی استوار در برابر تهاجم فرهنگی غرب ایستاد و کوشید با روشنگری، رفع شبهات و دفع فتنه‌ها، نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران را از شر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان به ویژه منافقین کوردل حفظ کند و مزدوران خودفروخته و راهزنان دین و اندیشه را رسوا سازد.

اشجری با اشاره به مجاهدت شهید در حوزه علم و اندیشه، از اهتمام و جدیت بسیار ایشان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یاد کرد و متذکر شد: شهید مطهری در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی ایران گام برداشت.

وی با بیان اینکه خصیصه‌هایی همچون تقوا، اخلاص، خردمندی، تواضع، حریت، بصیرت، انصاف، فتوت و روحیه انقلابی و جهادگری از شهید مطهری دانشمندی بزرگ، خداجو، ولایتمدار، مردمی و مانا ساخت، تصریح کرد: نام پرافتخار این استاد فرزانه در زمره مردان خدا، سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) و خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دفاع از كیان اسلام و مبارزه در راه پیروزی انقلاب اسلامی و حراست از این عطیه الهی را سرلوحه سیره نظری و عملی استاد مطهری دانست و تصریح کرد: علامه مطهری در راه مبارزه با دشمنان و كج‌اندیشان لحظه‌ای از تفکر الهی و اعتقادی خود کوتاه نیامد و تا آخرین لحظه عمر خویش پشتیبان ولایت فقیه بود و هرگز با دشمنان قسم خورده اسلام و مخالفان خودفروخته انقلاب اسلامی مصالحه نکرد.

اشجری با اشاره به اقدام ناجوانمردانه دشمن در ترور این استاد فرزانه، یادآور شد: این مجاهد نستوه جان خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

وی شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمان انقلابی و در خط ولایت ایران اسلامی دانست که با فداکاری و ایثار عمر خویش را صرف تربیت نسل جوان انقلاب اسلامی می‌کنند و گفت: معلمان انقلابی و ولایی زمینه ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی هستند.

انتهای پیام
captcha