اعمال «ارزش افزوده در مناطق آزاد»؛ مانع‌زایی مجلس در مقابل شعار سال
کد خبر: 3968288
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

اعمال «ارزش افزوده در مناطق آزاد»؛ مانع‌زایی مجلس در مقابل شعار سال

مجلس با مصوبه اعمال «ارزش افزوده در مناطق آزاد» به جای «مانع‌زدایی» و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها جهت تسهیل و رفع موانع تولید و عملی نمودن شعار سال، اولین گام «مانع‌زایی» را محكم و با قاطعیت برداشت چرا كه مصوبه مذكور می‌تواند رغبت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جهت حضور مؤثر در مناطق آزاد كاهش داده و حتی كارآفرینان فعلی مناطق آزاد را جهت ادامه فعالیت یا گسترده نمودن آن دچار تردیدهای جدی کند.

سال ۱۴۰۰ به عنوان آغازگر قرن جدید از سوی رهبر انقلاب به «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری گردید. این انتخاب هوشمندانه در اوضاع فعلی بحران عظیم قرن؛ ویروس کرونا، ادامه تحریم‌های یکجانبه نظام سلطه، نوسانات شدید ارز و.... سبب جرقه زدن بارقه‌هایی از امید در میان «سربازان جنگ اقتصادی» نظام مقدس جمهوری اسلامی گشت و حتی موجب امیدواری عموم‌ آحاد ملت برای رونق گرفتن هرچه بیشتر اقتصاد و تولید کشور شد.

متأسفانه این اتفاق میمون و مبارک با مصوبه اعمال «ارزش افزوده در مناطق آزاد» سبب دلخوری،‌ یأس و ناامیدی خیل کثیری از تولیدکنندگان مناطق آزاد گشت، چرا که زیر قوانین و امضاهای یك‌طرفه نظام سلطه جهانی که به دور از هر منطق همواره بر طبل «تحریم کوبیده»، تکیه‌گاهی غیر از حمایت‌های رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و مسئولین ارشد نظام نداشتند و انتظار می‌رفت مجلس شورای اسلامی در تحقق بخشیدن به انتظارات مقام معظم رهبری پیش‌قدم بوده و بیشتر با مصوبه‌های ایجابی، نه سلبی، به استقبال سال جدید می‌رفت، ولی در كمال تعجب و ناباوری قوه مقننه به عنوان یكی از مهمترین اركان كشور، به جای «مانع‌زدایی» و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌ها جهت تسهیل و رفع موانع تولید و عملی نمودن شعار سال، اولین گام «مانع‌زایی» را محكم و با قاطعیت برداشت، چرا كه مصوبه مذكور می‌تواند رغبت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت حضور مؤثر در مناطق آزاد را كاهش داده و چه بسا این سرمایه‌ها جذب كشورهای همجوار گردد و حتی كارآفرینان فعلی مناطق آزاد را جهت ادامه فعالیت یا گسترده نمودن آن دچار تردیدهای جدی و اساسی نماید.

علی ای‌حال از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود با انجام فرایندهای لازم، در کان لم یکن نمودن مصوبه ارزش افزوده در مناطق آزاد که غیر از تولیدکنندگان، سبب آسیب جدی به مشاغل خدماتی،‌ فعالین عرصه گردشگری و به تبع آن اهالی بومی مناطق آزاد خواهد گشت، ضمن یاری نمودن جهادگران عرصه تولید کشور در مناطق آزاد، با مشوق‌های نو و تازه سبب تقویت روحیه کارآفرینی خصوصاَ در نسل جوان و سرمایه‌گذاران خرد شوند تا ضمن محقق شدن نام سال جدید، شاهد مرتفع شدن دغدغه‌های همیشگی رهبر انقلاب، یعنی قطع وابستگی به نفت شویم.

در میان تحریم و تهدید استکبار جهانی، این رغبت و تلاش سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و... است كه می تواند سبب دلگرمی مسئولین ارشد نظام و فارغ شدن آنها از دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی مردم انقلابی و مؤمن میهن اسلامی گردد تا کلیه دست‌اندرکاران دلسوز انقلاب با فراغت بیشتری استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان آینده را ترسیم نمایند تا گام دوم انقلاب در عرصه اقتصادی محکم‌تر و استوارتر برداشته شود و زمینه ساز محقق شدن دیگر اهداف گام دوم انقلاب نیز شوند.

رحمت مهدوی، فعال سیاسی

انتهای پیام
captcha