جمهوری اسلامی ایران سردمدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین است
کد خبر: 3968019
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

جمهوری اسلامی ایران سردمدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، جمهوری اسلامی ایران را سردمدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین دانست و تصریح کرد: بسیاری از دولت ها و حاکمیت ها می خواهند مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان امروز، 9 اردیبهشت در نشست بزرگداشت روز جهانی قدس، با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و اعمال محدودیت در برگزاری برنامه های میدانی مناسبت های ملی و مذهبی، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی ها و برنامه ریزی ها، اجتماع و راهپیمایی خودرویی تحت عنوان «روز جهانی قدس» در سال جاری نخواهیم داشت، اما این به معنی فراموشی مسئله قدس و فلسطین نخواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس برای جهان اسلام، افزود: در راستای پیروی از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب پیرامون مسئله فلسطین، حمایت از آرمان قدس حتما باید از یک بروز و ظهور در سطح کشور برخوردار باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان با اشاره به تدارک ویژه برنامه هایی متفاوت جهت پاسداشت روز جهانی قدس در سال جاری، خاطرنشان کرد: همانگونه که امامین انقلاب فرمودند، مسئله فلسطین یک صف بندی بین حق و باطل ایجاد می کند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه رژیم مجعول صهیونیستی به ناحق یک سرزمین اسلامی را غصب کرده است، گفت: اسرائیل به پشتوانه استکبار جهانی به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم نامشروع خود است لذا ملت های بیدار و آزاده جهان به ویژه مسلمانان باید همواره این اتفاق نامیمون را یادآوری کنند و در مقابل باطل بایستند.

وی جمهوری اسلامی ایران را سردمدار دفاع از مردم مظلوم فلسطین دانست و تصریح کرد: بسیاری از دولت ها و حاکمیت ها می خواهند مسئله فلسطین و قدس شریف به فراموشی سپرده شود لذا پاسداشت روز جهانی قدس خنثی سازی همه توطئه ها علیه امت اسلام را به دنبال دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، با اشاره به غربت و مظلومیت مردم مسلمان فلسطین در تحمل رفتارهای ظالمانه و خشونت بار صهیونیست ها، یادآور شد: روز جهانی قدس روز رساندن صدای مظلومیت مردم فلسطین به گوش جهانیان و به میدان آمدن انسان های آزاده در حمایت از آرمان قدس و تزریق خون جدید در رگ های امت اسلام است.

قاسم نژاد، نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را موجب بیداری مسلمانان دانست و اضافه کرد: این حضور در میدان، عقب نشینی صهیونیست ها از مواضع نامشروع خود را به دنبال خواهد داشت؛ آنها که روزی آرزوی نیل تا فرات را در سر می پروراندند و با گنبد آهنین دژ مستحکم نظامی برای خودشان ساخته بودند، امروز به پوشالی بودن قدرتشان پی برده اند.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای پاسداشت روز جهانی قدس را دمیدن روح امید به ملت های مظلوم و ستم دیده در جغرافیای جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان دیگر زورگویی و سلطه استکبار جهانی و ایادی آنان را برنمی تابند و این جسارت و شجاعت به آنان داده شده تا به پا خیزند و علیه ظالم به صحنه مبارزه بیایند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، با بیان اینکه روز جهانی قدس زمینه ساز اتحاد ملت های مسلمان و آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: در سایه این اتحاد و انسجام، استکبار جهانی مجبور به پذیرش تعاملات جهانی و کنار گذاشتن خوی استکباری و سلطه طلبی خود در منطقه است.

قاسم نژاد، از فرمانداران و دفتر امور شهری و روستایی استانداری خواست نسبت به فضاسازی شهرها و روستاها متناسب با روز قدس اقدام کنند و یادآور شد: برنامه ریزی های لازم جهت بهره برداری بیشتر از فضای مجازی در روز جهانی قدس انجام شود.

انتهای پیام
captcha