علی(ع) الگوی کامل دفاع از ولایت بود
کد خبر: 3956222
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

علی(ع) الگوی کامل دفاع از ولایت بود

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه علی(ع) الگوی کامل دفاع از ولایت بود، گفت: شیوه رفتاری حضرت علی(ع) در دفاع از رهبر جامعه یکی دیگر از الگوهای رفتاری است که باید مورد توجه ما قرار گیرد.

حجت الاسلام حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۳ رجب سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان علی(ع) اظهار کرد: وجود نازنین حضرت علی(ع) یکی از نعمت‌ها و افتخاراتی است که آنگونه که باید، قادر به  شکرگذاری آن نیستیم و آن ولایت و محبت علی(ع) است.

وی افزود: ولایت و محبت علی(ع) نعمتی است که خداوند متعال به دوستان و کسانی که رحمت ویژه خود را به آنها عنایت کرده، تفضل می‌کند و در آموزه‌های دینی، محبت علی(ع) کمترین میزان دینداری است و بالاترین رتبه دینداری شیعه علی(ع) بودن است.

اسکافی با بیان اینکه از جمله شیعیان علی(ع) می‌توان سلمان و مالک اشتر را نام برد که پا به پای آن حضرت در راه اسلام حرکت کردند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در فرازی، چندین ویژگی برای شیعیان مولای متقیان نام بردند که از آن جمله نیکی ایمان و تلاش برای حسن ایمان است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: محبان علی(ع) با تاسی به منش این امام همام نوری پیش راه خود دارند و در همه امور آگاه و بصیر هستند.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌هایی که نبی مکرم اسلام در مورد محبان علی(ع) اشاره کردند بی نیازی را می‌توان نام برد آنگونه که خداوند قلب آنها را بی نیاز می‌کند به گونه‌ای که خود را فقیر احساس نکنند.

اسکافی با بیان اینکه روز ولادت حضرت علی(ع) روز پدر نامگذاری شده، ضمن تبریک روز پدر تصریح کرد: علی(ع) قله کمال و انسانیت است هر چند در عمل نمی‌توانیم مشابه این امام همام باشیم ولی با هدف قرار دادن آن کمالات به عنوان قله‌های هدف می‌توانیم خستگی راه را بر خود آسان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محبان امیرالمومنین(ع) هیچگاه مغرور نمی‌شوند چون قله‌های متعدد کمال و سعادت بر سر راه دارند، گفت: علی‌(ع) قله ایمان است و ایمان با گوشت و پوست و خون آن حضرت عجین شده بود.

اسکافی با بیان اینکه هر جا حق هست، علی(ع) هم آنجاست و در مسیر ایمان و حق مداری باید همانند مولای متقیان باشیم، تاکید کرد: زهد و پرهیز از تجملات یکی دیگر از الگوهای رفتاری حضرت علی(ع) است که باید در زندگی خود آن را مورد توجه داشته باشیم.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه برادران شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: شیوه رفتاری حضرت علی(ع) در دفاع از رهبر جامعه یکی دیگر از الگوهای رفتاری است که باید مورد توجه ما قرار گیرد.

وی افزود: آن حضرت از نوجوانی حامی پیامبر بود به طوری که واقعه یوم الدار، شبی که برای حفظ جان پیامبر اسلام در بستر آن حضرت خوابید را در منابع معتبر تاریخی می‌توانیم ببینیم. همچنین آن زمانی که پیامبر اکرم(ص) رسالت خود را اعلام کرد اولین کسی که به دعوت آن حضرت لبیک گفت حضرت علی(ع) بود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ما که از نوجوانی پای آرمان‌های امام و انقلاب بودند و امروز مسیر این شهدا همچنان در جامعه وجود دارد، گفت: قطعا الگوی اینها علی(ع) بود زیرا هرجا وجود پیامبر در خطر بود آن حضرت خود را سپر پیامبر اسلام قرار می‌داد. چرا در برابر بی وفایی‌ها و تخریب دشمن نسبت به رهبر سکوت می‌کنیم باید دفاع از ولایت را از حضرت علی(ع) یاد بگیریم.

اسکافی تصریح کرد: روز ولادت مولای متقیان علی(ع) همانطور که در گرامیداشت مقام شامخ پدران بزرگوار اهتمام داریم با مطالعه در سیره و منش زندگی آن حضرت و الگوگیری از رفتارهای این امام همام بتوانیم از شیعیان و مومنین واقعی باشیم.

انتهای پیام
captcha