طرح ملی ساماندهی داوران گامی در راستای ارتقای سطح علمی داوری‌ها
کد خبر: 3954626
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

طرح ملی ساماندهی داوران گامی در راستای ارتقای سطح علمی داوری‌ها

قاری و داور برجسته گیلانی گفت: طرح ملی ساماندهی داوران مسابقات قرآن سطح علمی داوران را ارتقا می‌بخشد و باعث افزایش دقت داوری‌ها و یکپارچه شدن اطلاعات می‌شود.

صغری خورشیدی، قاری و داور برجسته گیلانی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص طرح ملی ساماندهی داوران مسابقات قرآن، اظهار کرد: طرح ملی ساماندهی داوران مسابقات قرآن بسیار موضوع مهمی است زیرا سطح علمی داوران را ارتقا می‌بخشد و باعث افزایش دقت داوری‌ها و یکپارچه شدن اطلاعات می‌شود.

وی با اشاره به منابع معرفی شده در این طرح، افزود: کتب و منابع معرفی شده در این طرح بسیار مفید هستند و می‌تواند مرجع واحد و دقیقی برای داوران در مسابقات قرآنی باشد.

این قاری و داور برجسته گیلان داوری مسابقات قرآن را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: همواره در برخی از مسابقات شاهد هستیم که عده‌ای از نحوه داوری‌ انتقاد دارند، حال با اجرای این طرح انتقادات از داوری کاهش می‌یابد زیرا داوران با منابع معرفی شده از یک الگوی مشخص برای داوری بهره‌مند می‌شوند.

خورشیدی با اشاره به اینکه از همه داوران درخواست می‌شود با شرکت در این طرح به ارتقای سطح داوری مسابقات کمک کنند، تصریح کرد: پیش از این به‌صورت محدود دوره‌هایی برای بروزرسانی اطلاعات داوران مسابقات قرآنی به میزبانی تهران برگزار می‌شد که این چنین جامعیت نداشت.

گفتنی است، صغری خورشیدی، قاری و داور برجسته گیلان از سال 1387 داوری مسابقات قرآنی را در سطوح مختلف در بخش اصول اجرای دعاخوانی به عهده دارد، همچنین از سال 1390 داور مسابقات سراسری اوقاف است. وی تجربه داوری بخش صوت و لحن مسابقات ملی قرآن دانشجویان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام
captcha