خودساختگی فرد؛ لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3952826
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
یادداشت/

خودساختگی فرد؛ لازمه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان در یادداشتی اعلام کرده است: به نظر می‌رسد در تحقق گام دوم، قدم اول این است که افراد جامعه باید خودساخته و فرهیخته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدرضا ملکی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان یادداشتی را به تحریریه خبرگزاری ایکنا ارسال کرده، متن یادداشت به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، چارچوب و قالب جامعه مدنی دینی را ترسیم نمودند؛ آن جامعه‌ای که از ابتدای تاریخ بشریت مدنظر انبیای الهی بوده اما تاکنون به صورت کامل ظهور و بروز پیدا نکرده است.

به نظر می‌رسد در تحقق گام دوم، قدم اول این است که افراد جامعه باید تربیت شوند زیرا دیگر مسائل و مباحث بر این پایه مبتی است؛ خودسازی انقلاب، جامعه پردازی و تاسیس تمدن جدید اسلامی که محور این بیانیه است باید توسط افراد جامعه خصوصا قشر جوان تحقق یابد. جوانان ما باید خودساخته و فرهیخته باشند، اگر در تاریخ دقت کنیم علت عدم تحقق آرمان‌ها فقدان انسان‌هایی با چنین ویژگی‌هایی هستند.

همه ماموریت انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ تربیت نیروی انسانی بوده است. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت تربیت و پرورش نیروی انسانی خودساخته و متخصص برابر با تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

نکته اینجاست که چگونه می‌توانیم به این مهم دست یابیم که نسل پاک، با اعتقاد به ارزش‌ها و متخصص تربیت کنیم تا نردبانی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی باشند. آن تمدنی که خدا، پیامبر(ص)، آخرت، اخلاق و ارزش‌های انسانی جایگاه خود را پیدا کرده و روابط انسان‌ها با آنها به صورت دقیق تنظیم شده باشد.

تمدنی که مادیات و ظواهر دنیایی در آن اولویت نیستند، افراد جامعه به یک اعتدال و آرامش برسند تا همه چیز دنیا زیبایی خودش را به رخ بکشد و برای همه فلسفه آفرینش انسان بدون طرح محبت‌های فلسفی آشکار شود. براین اساس قدم اول برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، از خود فرد آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha