اجرای طرح «بنای نور» با هدف تسهیل مشارکت عمومی در گیلان
کد خبر: 3949743
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

اجرای طرح «بنای نور» با هدف تسهیل مشارکت عمومی در گیلان

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با اشاره به اجرای طرح «بنای نور» در گیلان گفت: این طرح با هدف تسهیل در مشارکت عمومی برای بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود و به عنوان یک طرح مشارکتی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، مجید دوهندو، رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان، امروز، پنجم بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بنیانگذار تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سردار حاج قاسم سلیمانی است، اظهار کرد: تأسیس این ستاد از اقدامات ماندگار و صدقه جاریه سردار سلیمانی است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در خصوص نقش ستاد عتبات عالیات گفت «اگر بخواهیم ستاد را به یکی از مظاهر انقلاب تشبیه کنیم به نحوی که غلو نکرده باشیم بهترین تشبیه جبهه است».

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات دو مأموریت راهبردی دارد، تصریح کرد: مأموریت اول گرفتن پروژه از کشور عراق است و شامل مرمت و بازسازی عتبات عالیات است و راهبرد دوم مربوط به داخل کشور و بهره‌مندی از همه ظرفیت استان برای جمع آوری نذورات است.

دوهندو حفظ نماد اسلامی شیعه و زیارت ائمه در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین با خیال راحت را از اهداف ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد و ادامه داد: این ستاد در جهت توسعه، بازسازی و مرمت حرم‌های اهل بیت(ع) اقدامات چشمگیری انجام داده و علاوه‌ بر این در کمک به سیل‌زدگان، اقشار آسیب‌پذیر جامعه و محرومان هم نقش بسیار مفیدی داشته است؛ به همت مواکب استان گیلان در این زمینه‌ها فعالیت‌های بسیار قابل قبولی انجام شده است.

وی با اشاره به روش‌های جمع آوری نذورات از سوی عتبات عالیات، افزود: هدف‌گذاری این ستاد این است که متناسب با جمعیت هر استان سالانه نفری پنچ هزار تومان کمک برای ساخت و توسعه کمک شود.

دوهندو با بیان اینکه علاقه‌مندی گیلانیان به ائمه اطهار(ع) قابل تحسین است و گیلان در این رابطه از استان های دارای رتبه های برتر است، افزود: افزایش مشارکت مردم در ستاد عتبات عالیات گیلان نیز یکی از دلایل علاقه‌مندی عجیب گیلانیان به خاندان عصمت و طهارت است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدای سند افتخار به عتبات عالیات را از دیگر روش های جمع آوری کمک به عتبات عالیات تصریح کرد و گفت: مصالح مورد نیاز ساخت‌وساز پروژه‌ها در داخل کشور خریداری‌شده و از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: موکب های گیلان ظرفیت عظیمی برای کمک در حوادث بلایایی طبیعی دارند و کمک موکب های استان در سیل اخیر تالش یکی از نمونه های این ظرفیت عظیم است.

رئیس ستاد عتبات عالیات گیلان با اشاره به فعالیت ۱۸ موکب در استان که با کمک های مردمی اداره می شوند، بیان کرد: یکی از اصلی ترین فعالیت این موکب‌ها در ایام اربعین است که علاوه‌بر زائران ایرانی از زائران خارجی نیز پذیرایی می‌کنند. گیلانیان در ساخت و تکمیل صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، گنبد آقا سیدالشهدا در کربلا و صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف مشارکت دارند.

دوهندو با اشاره به اجرای طرح «بنای نور» در گیلان و تشریح جزییات این طرح افزود: این طرح با هدف تسهیل در مشارکت عمومی برای بازسازی عتبات عالیات بوده و به عنوان یک طرح مشارکتی برای جمع‌آوری نذورات مردمی است که با مشارکت بانک رسالت و ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که تمایل دارند در این طرح مشارکت کنند، از طریق این ستاد به بانک معرفی می‌شوند و در راستای ساخت عتبات مقدس از یک میلیون تا چهار میلیون تومان وام بدون ضامن و تسهیلات دریافت می‌کنند، گفت: متقاضیان دریافت این وام، می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در سراسر استان، تشکیل پرونده دهند و مبلغ مورد نظر وام را مشخص کنند. همچنین به ازای هر یک میلیون تومان متقاضیان ماهانه ۱۷ هزار تومان باید بازپرداخت داشته باشند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به شماره حساب های ستاد جهت واریز نذورات، افزود: مردم می‌توانند نذورات خود از طریق شماره حساب های ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ بانک ملی، ۱۰۱۱۱۱۵ بانک رسالت، ۴۳۳۰۴۱۱۱۰۱۱۰۰۴۳ بانک کوثر، ۲۹۱۰۴۲۷۸۱۰۴۱ بانک انصار و ۵۱۰۹۱۹۶۹۴۲ به نام ستاد عتبات عالیات استان گیلان واریز کنند.

انتهای پیام
captcha