نقش‎آفرینی مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3948113
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

نقش‎آفرینی مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری

فرماندار فارسان با اشاره به نقش‌‎آفرینی مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری، گفت: مشاغل خانگی به طور قطع کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد خانوار را به دنبال خواهد داشت.

مرداس طاهری، فرماندار فارسان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت اجرای طرح مشاغل خانگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور درگیر تحریم‌های ظالمانه بوده و به تبع آن مشکلات عدیده‌ای از لحاظ درآمد برای خانواده‌ها ایجاد کرده است، اجرای این طرح ملی از سوی جهاددانشگاهی نه تنها کمک موثری به درآمد خانواده خواهد کرد، بلکه به کاهش نرخ بیکاری نیز منجر می‌شود و از طرفی به رونق تولید و رفع نیاز داخلی و حتی کمک به صادرات و افزایش درآمد خانوار کمک می‌کند.

وی ضرورت حمایت از مشاغل خانگی را یادآور شد و افزود: افزایش درآمد خانوار و به دنبال آن رفاه خانواده‌ها، جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی و دوری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها، رونق تولید و ایجاد اشتغال از دیگر مزایای تحقق این مهم خواهد بود.

فرماندار فارسان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در راستای استقبال از این طرح ملی، گفت: ایجاد بازارچه فروش محصولات، راه‌‎اندازی فروشگاه در فضای مجازی، تضمین خرید محصول به منظور ایجاد انگیزه و پایداری اشتغال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مناسب و استفاده از اساتید و مربیان مجرب، تزریق تسهیلات کم‌بهره، کیفی‌سازی محصولات تولیدی و برندسازی محصولات تولیدی می‌تواند در اجرای موفق این طرح کمک موثری باشد.

طاهری با اشاره به علاقه بانوان به درآمدزایی و ضرورت حمایت از آنان در اجرای این طرح، تصریح کرد: صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی نقش موثری در درآمدزایی بانوان دارد که ممکن است با درآمد مطلوب، کل خانواده به آن شغل روی آورند.

فرماندار فارسان همچنین آموزش کامل و بازآموزی در حین انجام کار، حمایت از متقاضی با اعطای تسهیلات و در نظر گرفتن بازار عرضه و فروش محصولات تولید‌شده را لازمه اجرای موفق این طرح دانست.

وی نقش‎‌آفرینی مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری استان را یادآور شد و گفت: چنانچه این طرح به صورت کامل با نظارت و حمایت دستگاه‌های اجرایی و همچنین رفع موانع تولید و البته ایجاد بازار فروش اجرا شود، به طور قطع کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد خانوار را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha