مرحله نیمه‌‌نهایی حافظ سال جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد + اسامی راه‌یافتگان و هیئت داوران
کد خبر: 3947967
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
از امروز؛

مرحله نیمه‌‌نهایی حافظ سال جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد + اسامی راه‌یافتگان و هیئت داوران

مرحله نیمه‌نهایی انتخاب حافظ سال پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله چهارم و نیمه‌نهایی انتخاب حافظ سال پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی از امروز شنبه ۲۷ دی‌ماه آغاز شد.
 
در این دوره که برای اولین بار حافظان کل قرآن در رقابت و آزمونی نزدیک و بسیار دشوار تا این مرحله توانسته‌اند حضوری جدی داشته و از مراحل مشکل و بسیار سخت آزمون‌های تخصصی و رقابتی نزدیک به مرحله بعد صعود کنند، باید به اسامی و میزان سن افراد، توجهی ویژه داشت.
 
داود جعفری، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی با اشاره به اسامی و میزان سن شرکت‌‌کنندگان این دوره گفت: در این دوره، ۴۷۴ نفر ثبت‌نام‌کننده داشتیم که در مرحله دوم آزمون به ۱۲۰ نفر رسیدند و در یک دوره کاملاً تخصصی با هم به رقابت فرد به فرد پرداخته و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های سنی، جنسیتی و حتی سوابق داخلی و بین‌المللی، کار خود را ارائه دادند.

وی گفت: انتخاب ۱۲ نفر برتر که همگی طی ۱۶ سوال قبلی به‌طور متوسط نمره قبولی ۹۹ را کسب کرده‌اند، جذابیت و نزدیکی رقابت بین ایشان را برای کسب عنوان حافظ برتر سال کشور دو چندان کرده و در روز شنبه ۲۷ دی‌ماه برای مرحله نیمه‌نهایی، آماده رقابتی سخت خواهند شد.
 
دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی افزود: انتخاب داوران متخصص، متبحر، و کاردان در مراحل قبلی و این مرحله باعث افزایش راندمان شیوه آزمون و رقابت شد. اساتید بین‌المللی آقایان در این دوره، بحرالعلوم، رضا دیانت، مهدی حسنی، مهدی عباسی، وحید غفران‌نیا و اصفهانیان هستند.
مرحله نیم نهایی انتخاب حافظ سال جشنواره تلاوت‌های مجلسی آغاز شد+ اسامی راه‌یافتگان و هیئت داوران
 
جعفری با اشاره به اسامی شرکت‌کنندگان مرحله نیمه‌نهایی گفت: خانم‎ها زهرا محبی ۲۶ ساله از اصفهان، زهرا خلیلی ثمین ۱۴ ساله از شهر ری و عطیه تبیانیان ۲۷ ساله از سمنان و آقایان سینا طباخی ۲۰ ساله از تبریز، حسین‌خانی ۲۴ ساله از آران و بیدگل، امیرهادی بایرامی ۹ ساله از اردبیل، سعید شاهرخی ۳۴ ساله از کرمان، رضا گلشاهی ۲۲ ساله از مشهد، محمدرسول تکبیری ۲۵ ساله از تهران، حسن کبیری ۳۸ ساله از اصفهان، بهنام کریمی ۱۴ ساله از آذربایجان شرقی و امیرمهدی عبدی ۱۴ ساله از کرج راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب حافظ سال جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: تمامی آزمون‌ها تا به این مرحله، غیر‌حضوری بوده و در این بخش با هماهنگی دفاتر کل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شرکت‌کنندگان در فضایی متفاوت و به‌صورت زنده و مستقیم با حضور کارشناس و ناظر فنی به رقابت خواهند پرداخت.
 
دبیر پانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی تصریح کرد: سه نفر منتخب  از میان سه گروه چهار نفره این مرحله به عنوان فینالیست‌های کسب رتبه حافظ برتر سال کشور جهت آزمون نهایی در روز یکم و دوم بهمن ۹۹ در تهران حاضر و بعد از طی مرحله فینال در پانزدهمین دوره جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی، معرفی و تجلیل خواهند شد.

جعفری اظهار کرد: حافظ برتر سال کشور در این دوره از جشنواره، برای کسب این عنوان به طور متوسط ۴۰ صفحه از قرآن را به انواع مختلف طراحی شده، پاسخ خواهد داد.
انتهای پیام
captcha