برگزاری آیین تحلیف دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم
کد خبر: 3947712
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

برگزاری آیین تحلیف دانش‌آموختگان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم

آیین تحلیف دانش‌آموختگان دوره 191 شهید ناصر حسن‌نژاد مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) در رشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار دوم مهدی شعبان‌زاده، فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت صبح امروز در مراسم تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌پژوهان این مرکز، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در دوران زندگی پر برکت اما کوتاه به عنوان یک الگوی بین‌المللی درس‌هایی برای همه اعصار و زمان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه پیروی از ولایت نکته بارز زندگی حضرت زهرا(س) است، افزود: رابطه آن بانون با جهان پیرامون، سیره حضرت زهرا(س) در زندگی شخصی و برخورد با پدری، همسر و فرزندان تاریخ جهان اسلام را دگرگون کرد، بطوریکه همه می‌توانند به عنوان راهبرد زندگی در عصر حاضر هم مورد استفاده قرار دهند.

شعبان‌زاده با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف و اعطای نشان به دانش‌آموختگان دوره 191 شهید ناصر حسن‌نژاد مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع)، گفت: نیروی انسانی متبحر محور اصلی هر نیرویی است؛ باید به خود ببالیم که در لباس مقدس سربازی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیروی دریایی راهبردی آماده می‌شویم تا آخرین قطره خون خود از این نظام مقدس و حوزه دریایی سیادت کنیم و در این مسیر آماده شهادت و دفاع از نظام هستیم.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) با اشاره به توفیقات نیروی دریایی راهبردی، ادامه داد: الحاق ناو بندر مکران و الحاق ناو موشک‌انداز زرهی از دیگر افتخارات نیروی دریایی است که مولفه اصلی آن نیروی انسانی متخصص، متعهد و مجاهد است که پای کار حاضر شدند تا ما امروز به استقلال در حوزه ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی، جنگ‌های الکترونیک و... دست یابیم.

وی خطاب به دانش‌آموختگان گفت: با حرکت و کار جهادی توان و اقتدار نیروی دریایی رقم خورده، امروز شما نیروهای آموزش‌دیده و انقلابی به بدنه نیروی راهبردی دریایی جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شوید و جهت سیادت نظام در دریا به عنوان دست بلند نظام وظیفه سنگین خود را آغاز می‌کنید.

شعبان‌زاده ادامه داد: آموزش‌هایی که فراگرفتید را به مهارت تبدیل کنید و مدام ارتقا دهید تا مسئولیت‌ها و ماموریت‌های مهم را به نحو احسنت به انجام رسانید که نشان از آمادگی و شور شما دارد و براساس مراقبت‌های عقیدتی، حفاظتی، آموزش‌های تخصصی کسب شده است.

در ادامه ناخدایکم عرشه شهرام حبیبی، معاون آموزش و پژوهش مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) در این مراسم گفت: امروز دانش آموختگان در سه گروه عرشه، فنی و آماد در 14 تخصص برای کسب درجه حاضر هستند، این جوانان دانش‌آموخته به وظایف خود واقفند و با پایبندی به آرمان‌های دفاع مقدس، جهاد، ایثار، سلحشوری و شهادت آماده دفاع از شرف و عزت کشور هستند.

وی افزود: این مرکز به خود می‌بالد که با داشتن چنین پیشینه‌ای اکنون با بهره گیری از تجربه علمی و نظامی مربیان نقش ارزنده‌ای در تربیت نیروی نداجا برعهده داشته است.

حبیبی با بیان اینکه رویکردهای اخیر فرماندهی نویدبخش بهره گیری از روش‌های نوین در جهت ارتقای اقدامات پژوهشی و آموزشی است، تصریح کرد: اهم اقدامات پژوهشی و آموزشی این مرکز شامل ایجاد ظرفیت لازم در مولفه ایمان و شجاعت و دانش و تخصص، تاکید بر آینده، رسیدن به آرمان‌های مقدس نداجا در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت و آموزش نیروی انسانی شجاع و سلحشور منطبق با ماموریت‌ها و نیازهای نداجا، بازنگری آموزش‌ها، گفتگوسازی میان مربیان و دانش‌آموختگان، تقویت آموزش‌ها، اخذ بازخورد مناسب از مربیان و با تاکید بر ارتقای آموزش‌ها در جوانان نیرو، نیازسنجی و ساخت شبیه سازها با استفاده از توانمندی داخلی در راستای مقاومت اقتصادی، توجه به کیفی سازی آموزش‌ها، نوسازی و فرم دهی انقلابی به تجهیزات موجود می‌باشد.

یادآوری می‌شود؛ آیین تحلیف دانش‌آموختگان دوره 191 شهید ناصر حسن‌نژاد مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در رشت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha