تمدن نوین اسلامی با جهاد در تمام عرصه‌ها شکل می‌گیرد
کد خبر: 3947707
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

تمدن نوین اسلامی با جهاد در تمام عرصه‌ها شکل می‌گیرد

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز برای رفع مشکلات در تمام عرصه‌های مختلف نیازمند حضور مردم و جهاد هستیم، گفت: اگر این کار را انجام دادیم، مرحله سوم و چهارم انقلاب یعنی جامعه‌سازی و در نهایت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی شامگاه چهارشنبه، 24 دی‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر اینکه اگر جانفشانی‌های شهدا برای این نظام و انقلاب نبود، مشخص نبود چه سرنوشتی در انتظار این کشور بود، گفت: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به خون شهیدان گره خورده است و در تمام مقاطع انقلاب نقش مردم، شهدا و ایثارگران برجسته است.

وی نقش مردم را در انقلاب اسلامی نقش محوری توصیف کرد و افزود: نقش مردم در هیچ کشوری که ادعای دموکراسی دارند، به اندازه‌ای که مردم ایران در سرنوشت خود اثر دارند، نیست و همه چیز در ایران با نظر مردم تعین می‌شود.

جعفری، لازمه این موضوع را حضور و نقش‌آفرینی موثر مردم در صحنه‌ها دانست و گفت: مشکلات مختلف امروز، ناشی از این است که مردم نقش‌آفرینی موثری انجام نمی‌دهند، البته در این موضوع مقصر نیستند بلکه متولیان امر بنا به فرمایشات رهبری باید زمینه نقش‌آفرینی مردم را آماده کنند.

فرمانده سابق سپاه با تأکید بر اینکه همه گمان می‌کنند مشکلات به دست دولت است اما تا وقتی که مردم در صحنه‌های مختلف حضور نیابند، مشکلات حل نمی‌شود، گفت: نقش‌آفرینی مردم تنها در پای صندوق رأی نیست و باید مستمر باشد، همانطور که جهاد شهیدان ما مستمر بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه اولویت جهاد، دفاع است اما اکنون اولویت در عرصه‌های دیگر جهادی نظیر جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: امروز در جنگ نرم اقتصادی، شبیخون فرهنگی و ...هستیم که برای مقابله با این جنگ‌ها باید جهاد کنیم و تا زمانی که مردم وارد عرصه نشوند، مشکلات حل نمی‌شوند.

جعفری با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های اجتماعی هم باید با جهاد وارد شد، گفت: ساده‌ترین جهاد  شما در محلات است و با تشکیل گروه‌های 3 نفره یک کار خیر، قرآنی، حل مشکل اعتیاد و طلاق و ازدواج جوانان کنید. در محله خودتان می‌توانید کار جهادی کنید و سردار شهید  استوار محمود آبادی همه چیز را با هم داشت و اگر این کار را انجام دادیم، مرحله سوم و چهارم انقلاب یعنی جامعه‌سازی و در نهایت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد.

وی در ادامه سخنان خود یاد شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت و برخی از ویژگی این شهید سعید را برشمرد و گفت: جهاد پیوسته، خستگی‌ناپذیری و بدون وقفه از ویژگی‌های برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی چه در داخل و چه در خارج از کشور است.

جعفری همچنین ضمن گرامیداشت یاد شهید استوار که همرزم شهید سلیمانی بود، گفت: شهید استوار در عرصه‌های دفاع از ایران اسلامی حتی یک لحظه هم آرام نمی‌نشست و همواره نقش‌آفرین بود؛ در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشت و در اواخر جنگ تحمیلی به سمت فرماندهی رسید. در طول 40 سال گذشته دائماً مسئولیت‌های کلیدی را بر عهده داشت و در آن مقاطعی که مسئولیتش سبک می‌شد به‌صورت خودجوش به جهاد فرهنگی می‌پرداخت. کمتر افرادی داریم که کسانی در زمینه نظامی باشند و سپس به کار فرهنگی مشغول شوند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه پاسداران بر اهمیت حفظ روحیه جهادی تأکید کرد و گفت: شهید سلیمانی همیشه می‌گفت هرکسی بوی شهدا می‌دهد، شهید می‌شود و برای این کار باید ویژگی‌های شهدا را داشت و یکی از ویژگی‌های شهدا انقلابی بودن و ولایت‌مداری در کنار هم است یعنی باید انقلابی ولایی بود و انقلابی بدون عشق به ولایت فایده‌ای ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ روحیه جهادی خالصانه و مستمر گفت: جهاد فقط برای موضوعات دفاعی و امنیتی نیست، بلکه جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی به داخل کشور بر می‌گردد. جهاد اجتماعی امروز مهم‌تر از همه چیز است.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به تفکیک چهل سال اول انقلاب با چهل سال دوم آن در بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: عرصه جهادمحوری و تعیین‌کننده برای 40 سال اول و 40 سال دوم در انقلاب متفاوت است. چهل سال اول تلاش برای برای رفع تهدیدهای دفاعی و امنیتی مختلف بود.

فرمانده سابق سپاه با بیان اینکه نقش مردم در تمامی صحنه‌ها مقابله و اقدام سلبی در برابر تهدیدهای امنیتی و دفاعی بوده است، گفت:  به برکت خون شهیدان و فداکاری ملت این سرزمین تثبیت نظام اسلامی در برابر دشمنان در چهل سال اول انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه قدرت انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک قدرت جهانی و منطقه‌ای است که مقابل بزرگترین قدرت یعنی آمریکای مستکبر ایستاده است، گفت: این عزت دشمن را مستأصل کرده و بخشی از قدرت ما به خارج از مرزها رفته که این موضوع از پیامد انقلاب است.

جعفری، آخرین طراحی‌های دشمن را ایجاد و گسترش داعش دانست و بیان کرد: امروز دشمنان در لانه‌های خودشان خزیده‌اند و از ترس موشک‌های انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانند تکان بخورند. شهیدان در رشد این قدرت نقش محوری داشته و دارند. همین امروز قطعا نقش شهیدان به مراتب بیشتر از روزهای اول است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی سپاه با بیان اینکه حیات معنوی جامعه اسلامی که همه چیز ما به آن گره خورده، مدیون تلاش‌های شهدا است، گفت: سئوالی که مطرح می‌شود این است که همه مردم دنیا از آمریکا حساب می‌برند اما چرا ملت ایران پای اصول و ارزش ایستاده است؛ مگر مردم ما در زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی که به دنبال  انتقام سخت بودند نمی‌دانستند که احتمال جنگ وجود دارد، اما اثر خون شهید سلیمانی بود که این جوشش را به پا کرد.

وی با بیان اینکه شهدا همواره می‌گویند قدرت دشمن پوشالی است، گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی با دست خالی در مقابل دنیا ایستاد و این نتیجه عنایت الهی به مقاومت و ایستادگی یک ملت است.

انتهای پیام
captcha