لزوم بهره گیری مناسب از فضای مجازی در راستای مقابله با شبهات دینی
کد خبر: 3947698
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
فرماندار رشت تاکید کرد:

لزوم بهره گیری مناسب از فضای مجازی در راستای مقابله با شبهات دینی

فرماندار رشت با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان بر علیه مبانی دینی با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، گفت: باید از فضای مجازی جهت پاسخگویی درست و همه فهم به شبهات دشمنان، استفاده شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح‌اللهی، فرماندار شهرستان رشت در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات که شامگاه گذشته در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه کشور ما به عنوان پایگاه ائمه معصومین(س) محسوب می‌شود و در همین راستا ولایت فقیه به عنوان نعمتی مشکل‌گشا، در بزنگاه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در راس حکومت آن وجود دارد، اظهار کرد: از این رو نگاه ما به بحث ائمه معصومین، متفاوت بوده و ارادت و عشق به این بزرگواران از دیرباز در میان ایرانیان وجود داشته است، به گونه‌ای که مردم استان گیلان، از همان ابتدا با آغوش باز پذیرای اهل بیت و مکتب تشیع بودند.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که از ظرفیت این عشق و علاقه قلبی و حقیقی مردم به ائمه استفاده نموده و ضمن تبیین صحیح تمامی مسائل در جهت کسب اهدافی متعالی، مردم را بیش از پیش به سمت و سوی محبت و دوستی اولیای الهی، سوق دهیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه مخالفین و معاندین نظام با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی وسیع، تلاش دارند تا در تمام زمینه‌ها موانعی را بر سر راه موفقیت نظام ایجاد کنند، گفت: در این مخالفت‌ها شکی وجود ندارد و دشمنان، متناسب با موضوع روز و ایام خاص در این حیطه وارد شده و تمام تلاش خویش را برای بسیار پررنگ جلوه دادن مشکلات و ایجاد شبهات با استفاده از زیرساخت‌های تبلیغاتی به کار می‌بندند.

وی مشارکت مردم را در تمامی امور کشور لازم و عامل موفقیت و پیشرفت نظام دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی فارغ از قشر و گروه‌های خاص است و حتی در میان شهدای انقلاب از تمامی قشرهای فرهنگی، بازاری، دانش‌آموز و اداری وجود داشته و تمامی آحاد مردم در به ثمر رسیدن این انقلاب نقشی بسیار اساسی داشتند.

فتح‌اللهی تفکر مردم سالاری اسلامی را در زمان هشت سال دفاع مقدس، عامل ایستادگی و پایداری در مقابل ابرقدرت‌ها خواند و تصریح کرد: در آن زمان در بین آحاد جامعه اعتماد و باور زیادی به آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود داشته و از این رو مردم نسبت به انقلاب، احساس دین داشتند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش تبلیغات صحیح و مبتنی بر واقعیت در پیشبرد اهداف، بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که نقشه‌های سوء مخالفین و دشمنان را خنثی نموده و به تبع آن در بین افراد جامعه ایجاد انگیزه و اعتماد کنیم.

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان بر علیه مبانی دینی با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی، ادامه داد: اگر از فضای مجازی جهت پاسخگویی درست و همه فهم به شبهات دشمنان به درستی استفاده شود، بستر مناسبی برای تبلیغات مفید و پاسخگویی درست برای تمامی اقشار جامعه فراهم می‌شود.

فتح اللهی بر تبیین موضاعات و مسائل دینی برای افراد جامعه تاکید و تصریح کرد: اجبار در پذیرش مسائل دینی می‌تواند نتیجه عکس را به دنبال داشته و ما را از اهداف متعالی خویش دور نماید.

فرماندار شهرستان رشت بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها جهت ساخت محتوا و تولید برنامه‌های مرتبط تاکید کرد و افزود: برای افرادی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، برنامه‌های صدا و سیما می‌تواند بهترین مبلغ و مشوق در این امور باشد.

انتهای پیام
captcha