برگزاری نخستین جشنواره محصولات فرهنگی گیلان
کد خبر: 3947623
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

برگزاری نخستین جشنواره محصولات فرهنگی گیلان

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان خبر داد و گفت: این جشنواره با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 24 دی ماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان گیلان را ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایران اسلامی دانست و افزود: این جشنواره با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ گیلانی برگزار می شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، عروسک(دارای فرم و روایت اثر)، نوشت افزار(حاوی تصاویر، نقوش و نمادهای فرهنگی استان گیلان) و طرح و بسته بندی کالاهای فرهنگی(ایده ها و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات فرهنگی و هنری را سه بخش اصلی جشنواره استانی دانست.

فاضلی ادامه داد: شرکت کنندگان می توانند بدون محدودیت تعداد آثار، همزمان با شرکت در بخش ملی آثار خود را با مولفه های فرهنگ بومی در سایت  https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir بخش استان گیلان ثبت کرده و اصل آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار را ۱۵ دی ماه لغایت ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: ارزیابی و داوری تخصصی آثار، اول لغایت پنجم اسفندماه خواهد بود و مراسم پایانی همراه با اعلام برگزیدگان، ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، آثار ارسالی را در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال قابل پذیرش دانست و گفت: شرکت کنندگان امکان ثبت نام و ارسال اثر در موضوعات ملی را نیز دارند.

وی یادآور شد: علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانی رشت، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص)، طبقه دوم، اتاق ۲۰۲ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha