استقبال شیرازی‌ها از لا‌له‌های پاک وطن
کد خبر: 3947503
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

استقبال شیرازی‌ها از لا‌له‌های پاک وطن

مراسم استقبال از پیکر‌های مطهر ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز، ۲۴ دی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام فاطمیه، مراسم استقبال از پیكرهای مطهر 15 شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز، 24 دی‌ با حضور جمعی از مسئولان و مردم با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

سعید كوشكی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این مراسم گفت: امروز میزبان 15 شهید خوش‌نام دوران دفاع مقدس هستیم كه بعد از گذشت بیش از 30 سال به وطن بازگشته‌اند.

وی با بیان اینكه از این ۱۵ شهید، ۷ شهید مربوط به عملیات کربلای ۵، پنج شهید مربوط به عملیات رمضان، ۲ شهید مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ و یک شهید هم مربوط به عملیات والفجر یک است، افزود:‌ همچنین از این تعداد شهدا، ۸ شهید در منطقه شلمچه و ۷ شهید در منطقه شرق دجله و شرق بصره تفحص شده‌اند.

كوشكی با تصریح اینكه این شهدا در 12 نقطه استان فارس به خاک سپرده می‌شوند،‌ گفت: در شیراز میزبان ۶ شهید گمنام خواهیم بود كه دو شهید در بهشت احمدی، یک شهید در دانشگاه صنعتی، یك شهید در لشكر ۱۹ فجر، یک شهید در مركز پشتیبانی منطقه ۲ ارتش و یک شهید هم در پادگان شهید باقری نیروی دریایی سپاه به خاک سپرده خواهند شد.

این یادگار دوران دفاع مقدس ادامه داد: همچنین دو شهید در شهر ششده و قره‌بلاغ فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد آباده، یک شهید در دانشگاه آزاد فیروزآباد، دو شهید در شهرستان خفر، یک شهید در دانشگاه دولتی جهرم، یک شهید در مؤسسه علوم قرآنی و فرهنگی امیرالمؤمنین(ع) جهرم و یک شهید در دانشگاه علوم پزشكی گراش به خاک سپرده می‌شوند.

وی با تصریح اینكه به دلیل حفظ سلامت مردم مراسم تشییع برای این شهدا برگزار بلكه در تاریخ‌های معین این شهدا در مكان‌های از پیش تعیین شده به خاك سپرده می‌شوند، گفت: نخستین مراسم تشییع و خاكسپاری در روز ۲۵ دی‌ در بهشت احمدی شیراز برگزار خواهد شد. در روز شنبه، ۲۷ دی‌ نیز در ۴ نقطه پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، پادگان شهید باقری ندسا، دانشگاه علوم پزشكی گراش و شهر ششده و قره بلاغ فسا مراسم تشییع و خاكسپاری پیكرهای شهدا برگزار خواهد شد و در روز یكشنبه، ۲۸ دی‌ مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) نیز مراسم خاكسپاری شهدا در دانشگاه‌های آزاد اسلامی فیروزآباد و آباده، شهرستان خفر و شهرستان جهرم برگزار می‌شود و در روز دوشنبه هم مراسم تشییع پیكرهای شهدا در دانشگاه صنعتی شیراز و لشكر ۱۹ فجر برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، بعد از مراسم استقبال از شهدا در فرودگاه، مراسم تشییع شهدا به‌صورت خودرویی در سطح شهر شیراز انجام شد و بعد از آن پیكرهای مطهر شهدا به معراج شهدا واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس انتقال یافتند.

انتهای پیام
captcha