توزیع 6 هزار بسته معیشتی در گیلان از محل موقوفات
کد خبر: 3945447
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مدیرکل اوقاف گیلان خبرداد:

توزیع 6 هزار بسته معیشتی در گیلان از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور گفت: با اجرای این طرح در گیلان، 6 هزار بسته معیشتی با هزینه دو میلیارد تومان از محل موقوفات تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز ، 14 دی‌ماه در مراسم اجرای طرح شهید سلیمانی در آستان میرشمس‌الدین اردو بازار لاهیجان، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر، مبنای قرآنی دارد. کسانی که موج دینی و قرآنی برای رفع نیازهای بشری ایجاد می‌کنند، در بین مردم محبوب هستند و تکریم آنان در واقع بزرگداشت شعائر الهی است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به عنوان بزرگترین افتخار اسلام و جهان بشریت در قرآن به عنوان الگو معرفی شده و گرامیداشت ایشان یک دستور قرآنی است.

علیزاده با بیان اینکه سردار سلیمانی تمام آبرو و عمرش را وقف خدمت به اسلام، اهل بیت و انقلاب، ولایت و آرامش جوامع بشری کرد، تاکید کرد: از شخصیت‌های اثرگذار امروز سردار سلیمانی است که از خدمات او تنها جوامع اسلامی برخوردار نشدند، بلکه این سردار جبهه مقاومت برای جوامع بسیاری امنیت تامین کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان سردار سلیمانی را ابرقدرت جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: خون او و شهادتش، بیشتر از وجود و حیات پربرکتش در دنیای استکبار ترس و واهمه ایجاد کرد.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور و در همه نهادها از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: این طرح از اول آذر امسال آغاز شد و تا سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داشت.

علیزاده ادامه داد: در این طرح اعضای مراکز افق بقاع متبرکه ضمن کمک به طرح غربالگری کرونا، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده به شناسایی نیازمندان نیز می‌پرداختند. با اجرای این طرح در گیلان 6 هزار بسته معیشتی با هزینه دو میلیارد تومان از محل موقوفات تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان افزود: در مراسم امروز 300 بسته کمک معیشتی به ارزش 160 میلیون تومان از محل موقوفات تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود؛ این کمک‌های معیشتی از عواید موقوفات کربلایی حسن تاجر، موقوفه مصلی و حسن وجدانی روشن و همچنین موقوفه شیخ محمود تاجر تهیه شده است.

علیزاده از ثبت نخستین وقف برای تبلیغ و ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در کشور در لاهیجان خبر داد و گفت: این ملک موقوفه یک میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. تبلیغ و ترویج مکتب حاج قاسم، برگزاری مراسم ایام شهادت سردار سلیمانی و حضرت زهرا(س) و شهدای جبهه مقاومت از نیات این موقوفه است.

انتهای پیام
captcha