دیپلماسی حاج قاسم از ولایت‌مداری و اخلاص نشات می‌گیرد
کد خبر: 3944725
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

دیپلماسی حاج قاسم از ولایت‌مداری و اخلاص نشات می‌گیرد

یک فرمانده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دیپلماسی اقتدار دیدیم که حاج قاسم امنیت و عزت آورد و خطر را از جهان اسلام و ایران اسلامی دور کرد، گفت: این دیپلماسی حاج قاسم است که از اخلاص، ولایت مداری و شجاعت نشات می‌گیرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمزه فلاح از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس عصر امروز، 11 دی ماه در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای زن و بزرگداشت شهدای مدافع حرم که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: ما هر چه داریم از شهداست.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم مظهر ایستادگی، مقاومت، وفاداری، سلحشوری و ولایتمداری بود، افزود: حاج قاسم کسی بود که محور وحدت و همدلی را نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام به وجود آورد و کسی بود که از بصیرت بالایی برخوردار بود.

سردار فلاح با تاکید بر این که حاج قاسم و همرزمان مدافع حرم با ایستادگی و مقاومت خود عزت و کرامت را به میهن ایران و جهان اسلام هدیه کردند، تصریح کرد: عملکرد آنها باعث شد داعشی که دشمن ادعا می‌کرد ۳۰ سال ماندگار است، منهدم شد و حاج قاسم و شهدای مدافع حرم سند کرامت، عزت و مقاومت ما در ایران و جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سرباز ولایت بود و گفتار رفتار و عملش در راستای منویات مقام معظم رهبری بود، افزود: حاج قاسم ولایت‌شعار نبود بلکه ولایتمدار بود و آن را بارها در رفتار خود به اثبات رسانده بود.

این فرمانده هشت دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم تشکیل دهنده جبهه مقاومت بود، گفت: زمانی که داعش در کشورهای اسلامی جولان می‌داد و کسی تصور نمی‌کرد بتوان در برابر آنها ایستاد، حاج قاسم این کار را انجام داد.

سردار فلاح با اشاره به اینکه حاج قاسم جهان‌نگر بود، تاکید کرد: او فقط به فکر مسلمانان نبود. هرجا مظلومی بود در جهت کمک حضور داشت و دغدغه انسانیت داشت، همانطور که عاشق مردم بود و به مردم عشق می‌ورزید بارها دیده شده بود که غصه مردم را می‌خورد.

وی افزود: در عین حال مجاهد مخلص خداوند بود اینطور نبود که به خاطر مطرح کردن خود بخواهد کاری را انجام دهد. انسانی که در راه رضای خدا کار کند و خالص باشد خداوند بزرگش می‌کند. حاج قاسم مجاهد گمنامی بود که فقط برای رضای خدا کار می‌کرد. آزاده بود و دنیا در استخدام او بود و این مکتب حاج قاسم است.

سردار فلاح با اشاره به اینکه حاج قاسم اهل مشورت، تصمیم و عمل بود، تصریح کرد: حاج قاسم اهل منطق بود و نبوغ نظامی داشت و در طول این ۴۰ سال بارها نبوغ خود را نشان داد از تجاربی که در لشکر ثارالله کرمان تا مسئولیت‌هایی که در شرق کشور داشت و چه زمانی که در محور مقاومت زحمت کشید و تجربه کسب کرد و بارها تجارب خود را در مقابل استکبار جهانی نشان داد و استکبار را به زانو درآورد.

وی افزود: حاج قاسم کسی بود که به تکلیف عمل می‌کرد و اعتقاد داشت کسی که به تکلیف عمل کند باید منتظر باشد خداوند نتیجه را بدهد و اینگونه همیشه در صحنه حضور داشت.

سردار فلاح با اشاره به اینکه در دیپلماسی اقتدار دیدیم که حاج قاسم امنیت و عزت آورد و خطر را از جهان اسلام و ایران اسلامی دور کرد، گفت: این دیپلماسی حاج قاسم است که از اخلاص، ولایت مداری و شجاعت نشات می‌گیرد.

وی به شکست آمریکا در جنگ ۳۳ روزه همچنین شکست در طرح دولت‌سازی در عراق و حضور موفق حاج قاسم در آنها اشاره کرد و گفت: آمریکا بعد از شکست در این نقشه داعش را راه اندازی می‌کند که جنگ بین اسلام است.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: حاج قاسم ناراحت بود که چرا استکبار مسلمان‌ها را به جان هم انداخته و اسلام را اینگونه تحریم کردند و از هر دو طرف اسلام ضربه می‌خورد.

وی به ساماندهی نیروهای مردمی در سوریه اشاره کرد و گفت: با نیروهای مسلمان داوطلب که از کشورهای همسایه آمده بودند و مدافعان حرم که اینگونه حضور پیدا کردند و نگذاشتند سوریه به دست داعش بیفتد زیرا برنامه فقط سوریه نبود اگر به سمت ایران نیامدند مدیریت حاج قاسم بود که نگذاشت داعش به مرزهای ایران نزدیک شود.

سردار فلاح با اشاره به اینکه سازمان‌های تروریستی موساد و سیا برای ترور حاج قاسم برنامه‌ریزی می‌کنند زیرا توانایی این را ندارند که در مقابلش بایستند و حتی دشمن حاج قاسم را از لحاظ تیزهوشی و تدبیر که داشت تحسین می‌کرد، گفت: دشمن بعد از بارها شکست که نقشه ترور حاج قاسم را داشت نهایتا ۱۳ دی‌ماه سال گذشته او را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در زمان حیات خود محور وحدت بود و بعد از شهادت هم محور وحدت شد و شکست دیگری نصیب دشمن کرد به طوری که شاهد تشییع جنازه میلیونی برای او بودیم که در باورها نبود، افزود: حاج قاسم اگر در زمان حیات یک نفر بود، بعد از شهادتش میلیون‌ها حاج قاسم متولد شدند و خون حاج قاسم در رگ‌های تک تک ملت مسلمان و محور مقاومت تزریق شد و محور مقاومت را تا ابد زنده نگه داشت.

سردار فلاح با تاکید بر اینکه اقتدار امروز ما به حرمت خون شهدا است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری وظیفه ما را مشخص کرده و فرموده باید در همه حوزه‌ها چه در بعد نظامی، دفاعی، اقتصادی، علمی و فناوری قوی شویم.

انتهای پیام
captcha