یادواره تلویزیونی 1269 شهید تیپ میرزا کوچک نیروی زمینی سپاه برگزار شد
کد خبر: 3938813
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

یادواره تلویزیونی 1269 شهید تیپ میرزا کوچک نیروی زمینی سپاه برگزار شد

نهمین یادواره 1269 شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه به صورت تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ سبحان تاور، فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه امروز، 12 آذرماه در یادواره تلویزیونی 1269 شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه تیپ مذکور بعد از عملیات کربلای5 به فرماندهی شهید مهدی خوش سیرت در سال 1365 تاسیس شد، اظهار کرد: این تیپ در عملیات های مهم دوران دفاع مقدس همچون الی بیت المقدس، خیبر، فتح المبین و والفجر و عملیات های برون مرزی نصر حضور داشته است.

وی مقابله با اشرار و گروه های معاند و حضور در جبهه مقاومت را بخش دیگری از ماموریت های تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان سپاه بعد از دوران دفاع مقدس دانست و افزود: این تیپ 1269 شهید دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم و یک شهید امنیت و 1020 جانباز و ایثارگر تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت جامعه، نباید فرهنگ ایثار و شهادت و یادواره های شهدا را فراموش کنیم.

تاور، با اشاره به حضور نیروهای تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان نیروی زمینی سپاه در نوار مرزی، اضافه کرد: گردان جنگ نوین این تیپ آموزش های لازم در حوزه بیوتروریسم و میکروبی را کسب کرده اند و لذا در ایام کرونایی، عملیات میکروب زدایی توسط یگان های نیرویزمینی سپاه انجام شد.

وی با بیان اینکه نیروهای یگان میرزا کوچک خان سپاه با روحیه جهادی همواره پشتیبان مردم هستند، گفت: امروز امنیت کشور را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، زیرا این شهدا فراتر از نوار مرزی کشور جانفشانی کردند تا خدمتگزار مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی، مدرس حوزه و دانشگاه نیز، وصیت نامه های شهدا را یک مکتب دانست و عنوان کرد: شهدا در کلاس کربلا و عاشورا درس آموخته بودند و به تاسی از امام حسین(ع) در راه دین و ملت جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه شهدا آرزوی شهادت داشتند و در راه شهادت از هم سبقت می گرفتند، خاطرنشان کرد: خون شهدا حافظ دین است.

این کارشناس مذهبی، جمهوری اسلامی ایران را عامل عزت و اقتدار منطقه خاورمیانه دانست و یادآور شد: اگر شهدا نبودند، دشمنان منابع منطقه را تاراج می کردند، لذا شهدا عامل حیات جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha