بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در آموزش قرآن در ایام کرونا
کد خبر: 3937856
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در آموزش قرآن در ایام کرونا

مدیرعامل مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی با توجه به اینکه هیچ زمان نباید از فراگیری قرآن کریم در زندگی روزمره غافل شویم، گفت: در روزهای کرونایی فعالیت‌های مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ادامه دارد.

معصومه بیژن، مدیرعامل مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تشریح عملکرد مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی در روزهای کرونایی و الزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این روزها، اظهار کرد: مؤسسه قرآنی شهید ابراهیم فرمانی در سال ۱۳۹۱ در مکان شخصی   برای فعالیت در امور قرآنی در سنگاچین بندرانزلی آغاز به کار کرد و مرداد سال بعد با اخذ مجوز از سازمان دارالقرآن کریم کشور به صورت رسمی تاسیس شد و تاکنون توانسته برنامه‌های مختلف قرآنی اجرا کند که با استقبال خوب اهالی منطقه روبه رو شده است.

بیژن به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در روزهای کرونایی برای آموزش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان بندر انزلی در وضعیت قرمز قرار نداشته و قرنطینه کامل اجرا نمی‌شود ولی با هدف اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، کلاس‌های آموزشی به صورت نیمه مجازی و نیمه حضوری برگزار می‌شود که در کلاس‌های حضوری فاصله گذاری اجتماعی با تعداد محدود از قرآن آموزان در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی درباره استقبال بانوان از دوره‌های آموزشی روخوانی و روان‌خوانی بزرگسالان، تصریح کرد: مربیان این دوره به‌صورت تلفنی از شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر موارد آموزشی را با قرآن آموزان مرور می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاس حفظ تخصصی نیز به‌صورت نیمه حضوری و نیمه مجازی برگزار می‌شود، افزود: قبل از کرونا هر هفته کلاس دایر بود اما اکنون سه هفته آموزش در قالب مجازی  و یک هفته نیز کلاس به صورت آزمون حضوری  انجام می‌شود همچنین دوره‌های قرائت تخصصی پسران نوجوان نیز هفته‌ای یک‌بار به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیژن با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های احکام و اخلاق خانواده از جمله برنامه‌هایی بود که بازخورد بسیار خوبی در بین مخاطبان داشت و مورد استقبال قرار می‌گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل کرونا و پرهیز از تجمع این دوره به صورت محدود برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآنی شهید فرمانی بندرانزلی افزود: دوره‌های آموزش قرآن برای خردسالان پیش دبستانی نیز این روزها تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و با پذیرش محدود ویژه خردسالان  شامل آشنایی با نهج‌البلاغه، قرآن و دوره‌های حفظ  برگزار می‌شود.

بیژن به همکاری این مؤسسه با دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات برگزاری برنامه‌های چهارشنبه‌های امام رضایی است همچنین در هفته بسیج با همکاری نمایندگی آستان در بندرانزلی و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ویزیت رایگان بیماران محله سنگاچین انجام شد.

وی به دیگر برنامه‌های اجرا شده از سوی مؤسسه قرآنی شهید فرمانی  اشاره کرد و گفت:  نشست بصیرت با همکاری بسیج به علت استقبال و محدودیت فضا در محل مؤسسه در مسجد بالا محله سنگاچین برگزار شد. همچنین برگزاری نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت مشاغل خانگی، انجام کمک‌های مؤمنانه با مشارکت خیران و قرآن آموزان، زیارت اهل قبور و دیدار با خانواده شهدا از دیگر اقدامات  این مرکز است.

انتهای پیام
captcha