تبیین ابعاد اسلامی و استکبارستیزانه نهضت میرزاکوچک خان مغفول مانده است
کد خبر: 3937847
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

تبیین ابعاد اسلامی و استکبارستیزانه نهضت میرزاکوچک خان مغفول مانده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت والای میرزا کوچک خان جنگلی، گفت: پرداختن به ابعاد اسلامی و استکبارستیزانه نهضت جنگل علی‌رغم گذشت نزدیک به یک قرن از شهادت میرزا کوچک همچنان مغفول مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت روحانی انقلابی و مبارز میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار کرد: میرزا کوچک بزرگ‌مردی از دیار دیانت و بصیرت است که نام و یاد او به‌عنوان مجاهدی نستوه و آزاده‌ای استکبارستیز در تاریخ معاصر ایران اسلامی به ثبت رسیده است.

وی سالروز شهادت میرزا کوچک را یادآور رشادت‌ و ایثار این روحانی شهید دانست که با توکل به خداوند و تأسی به بزرگ آزادمرد جهان حضرت سیدالشهداء(ع) گام در مسیر عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و شهادت‌طلبی نهاد و نهضت پرشکوه جنگل را در سایه احکام مترقی دین مبین اسلام به ظهور رساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نهضت جنگل را نشان دهنده خشم و انزجار مردم مسلمان ایران از تجاوز، نفوذ و دخالت‌های بیگانگان و دشمنان زیاده‌خواه دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک خان جنگلی و نهضت اسلامی جنگل نماد استکبارستیزی مردم مسلمان و غیور استان گیلان است.

اشجری، با بیان اینکه نهضت میرزا کوچک به ملت مظلوم و تحت سیطره رژیم ستمشاهی ایران درس آرمان‌خواهی، آزادگی، مبارزه با استبداد و ایستادگی در برابر تجاوز و نفوذ بیگانگان را آموخت، گفت: نهضت جنگل مقدمه‌ای برای آغاز مبارزات انقلابی ملت شریف ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) شد.

وی ادامه داد: نهضت اسلامی جنگل نه تنها با به شهادت‌ رسیدن سردار جنگل به پایان نرسید، بلکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست و در تاریخ معاصر ایران اسلامی به عنوان سند آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و پیشتازی گیلانیان سرافراز به ثبت رسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت والای میرزا کوچک خان جنگلی، اضافه کرد: پرداختن به ابعاد اسلامی و استکبارستیزانه نهضت جنگل علی‌رغم گذشت نزدیک به یک قرن از شهادت میرزا کوچک همچنان مغفول مانده و نیازمند فعالیت دو چندان محققان و تاریخ‌پژوهان در این زمینه است.

 اشجری، با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با اهداف کینه‌توزانه خود درصدد هستند به نهضت اسلامی جنگل صبغه لیبرالی و کمونیستی و حتی تجزیه‌طلبانه دهند، بیان کرد: دشمنان نباید با سوء‌استفاده از غفلت و کم‌کاری تاریخی ما شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی را کم‌رنگ جلوه دهند، در حالی که این شهید روحانی اهدافی متعالی همچون تشکیل حکومت اسلامی و ایجاد اتحاد بین امت مسلمان را در سر می‌پروراند و دلایل قیام خود را حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و محافظت از اصول و مبنای دین مبین اسلام اعلام کرده بود.

انتهای پیام
captcha