نگاهی به فعالیت صندوق خیریه همدلی قرآنی در بندرانزلی
کد خبر: 3937209
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

نگاهی به فعالیت صندوق خیریه همدلی قرآنی در بندرانزلی

مسئول روابط عمومی مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی گفت: هدف صندوق خیریه همدلی قرآنی، جلب مشارکت خیران برای دستگیری از نیازمندان به ویژه افراد آسیب‌دیده در ایام کرونا است که از تیر ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

سجده مهماندوست، مسئول روابط عمومی مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: تأکید بر رفتار قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی باید مورد توجه همه فعالان عرصه دین قرار گرفته شود تا رفتار آنها مانند گفتارشان بوده و اثربخشی بیشتری در مخاطبان ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تعالیم تربیتی و متعالی آیات نورانی وحی مبنی بر دستگیری از نیازمندان، خانه قرآن بندرانزلی از سال 1392 مجمع خیرین قرآنی را تشکیل داد، گفت: این گروه فعالیت خود را با ۶۰ عضو آغاز کرد و با توجه به اقدامات صورت گرفته و بازخورد مثبتی که داشت هم‌اکنون بیش از ۲۸۰ عضو در این گروه فعالیت دارند که ماهانه در حد توان کمک‌های نقدی و غیر نقدی دارند.

مهماندوست با بیان اینکه نذورات جمع‌آوری شده در این مجمع برای پیشبرد اهداف آموزشی خانه قرآن و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و افت و خیزهایی که در برگزاری دوره‌های حضوری مجمع خیرین قرآنی پیش آمد این گروه با تشکیل یک کانال ارتباطی در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه داد که خوشبختانه از حضور و شرکت اعضا در اهداف خیرخواهانه کاسته نشد.

مسئول روابط عمومی مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی با اشاره به تشکیل صندوق خیریه همدلی قرآنی، افزود: این صندوق از سوی خانه قرآن بندرانزلی و با هدف جلب مشارکت خیران برای دستگیری از نیازمندان به ویژه افراد آسیب دیده در ایام کرونا از تیر ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر نزدیک به ۷۰ عضو دارد.

مهماندوست با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی حفظ آبروی افراد بسیار مد نظر قرار دارد و تأکید این صندوق توجه به رفتار قرآنی در زندگی روزمره  به ویژه در برخورد با نیازمندان آبرومند است، افزود: همه ما باید تلاش کنیم همانطور که خود را ملزم به رعایت و به جا آوردن آداب دینی از جمله قرآن خواندن می‌دانیم، تعالیم آداب متعالی تربیتی آیات قرآن را نیز به صورت عینی در زندگی فردی و اجتماعی خود مورد توجه قرار دهیم.

وی به برخی اقدامات انجام شده از محل صندوق خیریه همدلی قرآنی خانه قرآن بندر انزلی طی چند ماه از بدو تأسیس اشاره کرد و گفت: از محل کمک‌های ماهانه و نذورات خیران توزیع بسته معیشتی، تهیه پنکه رومیزی برای یک خانواده، قربانی کردن ۳ گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان، کمک هزینه تعمیر یک منزل، توزیع غذای گرم بین نیازمندان، خرید لوازم‌التحریر برای تعدای از دانش‌آموزان نیازمند همچنین کمک هزینه پرداخت مخارج بیمارستان برای یک بیمار کرونایی بخشی از این اقدامات بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha