هفته وحدت یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی است
کد خبر: 3930806
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

هفته وحدت یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان هفته وحدت را یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی و از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی دانست و اضافه کرد: جشن وحدت به صورت ویژه در مناطق مختلف شهرستان های آستارا، تالش و رضوانشهر برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، اول آبان ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به درپیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت در گیلان با پیش بینی برنامه های استانی و شهرستانی گرامی داشته خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی، تصریح کرد: دشمنان برای برهم زدن وحدت بین مذاهب اسلامی برنامه ریزی و سرمایه  گذاری کرده اند و در این دسیسه به بهانه‌های مختلف همچون قومیت گرایی و اختلافات مذهبی به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت هفته وحدت، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیرخانه مناسبت‌ها و شئونات مذهبی در این زمینه برنامه‌هایی در سطح استان و شهرستان‌ها دارد که تلفیقی از حضور برادران سنی و شیعه بوده است.

حجت الاسلام مهدوی، هفته وحدت را یکی از مصادیق تعظیم شعائر دینی و از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی دانست و اضافه کرد: در گیلان شهرستان‌های رضوانشهر، آستارا و تالش دارای جمعیت شیعه و سنی هستند لذا جشن وحدت به صورت ویژه در مناطق مختلف شهرستان های آستارا، تالش و رضوانشهر برگزار می شود.

وی نشست علمای اهل سنت و چهره های تقریبی با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار، اطلاع رسانی به ائمه جمعه شهرستان ها در راستای تاکید بر وحدت، فعال کردن شبکه های تبلیغ و مساجد در ارتباط با احترام متقابل به اقوام و مذاهب در راستای همزیستی مسالمت آمیز و حاکمیت فضای اخوت در گیلان و ابلاغ شبکه مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداران برای تبلیغات محیطی در سر درب ادارات با محوریت هفته وحدت را برنامه های اجرایی در هفته وحدت سالجاری عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، بهره گیری از چهره های تقریبی در برنامه های متعدد صدا و سیما به منظور تبیین هفته وحدت، توجیه مداحان و هیئت های مذهبی و تشکل های مردمی دینی در ارتباط با احترام به اقوام و مذاهب در تقابل با تفرقه انگیزی جهت مقابله با صهیونیسم، تهیه و تولید برنامه هایی با موضوع هفته وحدت در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و دیدار با ایثارگران و عیادت از چهره های تقریبی اهل سنت را از دیگر برنامه ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha